۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۲۸۷۱۸
امام جمعه کرج:

« مرگ بر آمریکا » شعار همیشگی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: آنچه در عرصه بین المللی به آن نیاز داریم مذاکره با آمریکا نیست بلکه حرکت و رشد جامعه در مسیری است که رهبری برای ما ترسیم کرده اند.
آيت اله حسيني همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته  با اشاره به تقارن روز عاشورا و 13 آبان روز استکبارستیزی گفت: آمریکا از ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی ایران به خوبی مطلع است و در این راه برای دشمنی از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده، تاجایی که سفارت آمریکا به اتاق جنگ تبدیل شد تا با هدایت و کنترل برنامه ریزی شده به اسلام و انقلاب ضربه بزنند.
 
وی  ادامه داد: دانش آموزان در روز 13 آبان کاری کردند که به گفته امام راحل انقلاب دوم رخ داد و با تسخیر لانه جاسوسی و فساد آمریکا چهره پلید غرب هویدا و انقلاب محکم‌تر شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان این‌که ملت ایران در برابر دشمنان نظام و ولایت ایستادگی کرده و ثابت قدم هستند، یادآور شد: دشمنان انقلاب به هیچ وجه و در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیستند از این رو نباید از مکر و حیله دشمنان غفلت کرد.
 
 
خطیب جمعه کرج با بیان این‌که نظام اسلامی ما الگو گرفته از فرهنگ عاشوراست، تصریح کرد: ایام شهادت امام حسین(ع) سرشار از درس و حکمت و فرزانگی است، ما نیز به تأسی از فرهنگ عاشورا انقلاب کردیم و تاکنون به سمت تمدن نوین اسلامی در حرکت بوده ایم که ریشه آن فرهنگ اباعبدالله است.
 
وی با بیان این مطلب که با دیپلماسی قدرتمند و هوشمندانه باید بهانه را از دست دشمن گرفت، یادآور شد: آن چیزی که ما را در عرصه بین الملل موفق می کند، مذاکره و برقراری ارتباط با امریکا نیست، بلکه حرکت و رشد جامعه ما در مسیری است که رهبری برای ما مشخص کرده است و آن مسیر اسلام علوی و حسینی است که هرگز زیر بار ظلم نرفته و نخواهد رفت.
 
خطیب نماز جمعه شعار مبارزه با استکبار را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس شعار همیشگی مردم ایران است شعاری که از اول انقلاب با ما همراه بوده است و با همین شعار استکبار هرگز نتوانسته و نخواهد توانست بر ما مسلط شود.
 
وی با بیان این که دشمن شناسی را باید از نهضت عاشورا یاد بگیریم، گفت: فرهنگ عاشورا به ما دشمن شناسی و غافل نبودن از دشمنان را آموخت، از این رو امروز مردم ایران پی برده اند که دشمن قصد سوء استفاده از فرهنگ بنیادی ما را داشته و به دنبال آن است که از ریشه این فرهنگ را از بین ببرد و برای رسیدن به این مسأله تمام تلاش خود را به کار بسته است.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم و گستردگی دایره این دو فریضه، بیان داشت: ایجاد حکومت اسلامی مهمترین معروف و مبارزه با طاغوت از مهمترین منکرات است که امام حسین (ع) برای آن قیام کرد.
 
امام جمعه کرج با تأکید بر این‌که اسیدپاشی یک عمل خلاف شرع و دین است، اظهار داشت: مسأله اسیدپاشی اقدام جنایت کارانه ای است که خارج از عرف و شرع دین است و ربطی به دین ندارد و با شریعت اسلام در تضاد است.
 
وی افزود: درخواست مردم از دستگاه های قانون گذار و فرهنگی این است که با صلابت و قدرت و شدت تمام، اقدامات لازم را انجام داده و تحت تاثیر رسانه های بیگانه داخل و خارج قرار نگیرد.
 
نماینده ولی فقیه استان البرز در پایان فرهنگ عمومی را محور تمام کارها خواند و اظهار داشت: جامعه ما در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است، باید همه چیز در این مسیر تعریف شود بر این اساس باید همه در ساختن فرهنگ عمومی کمک کرده تا بسیاری از مشکلات حل شود./801/پ202/ب3
ارسال نظرات