۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۲۸۷۲۷

تشییع پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس در مراغه

خبرگزاری رسا ـ پیکر فرمانده گردان امیرالمؤمنین لشکر عاشورا و دانش‌آموز شهید بهرام عباس‌نژاد پس از 22 سال در زادگاهشان مراغه آرام گرفت.
تشييع پيکر دو شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن، شهیدپرور و ولایت‌مدار مراغه امروز در آستانه سالروز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) پیکر پاک شهیدان حسین کفاشیان و بهرام عباس‌نژاد از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را تشییع کردند.

 


پیکر فرمانده گردان امیرالمومنین لشکر عاشورا شهید حسین کفاشیان و دانش‌آموز شهید بهرام عباس‌نژاد که پس از 22 سال در زادگاهشان مراغه آرام گرفتند، از مسجد شهدا مراغه با  گل و گلاب تا میدان مصلی این شهر تشیع و در کنار یک هزار و 400 شهید مراغه به خاک سپرده شدند.

 


شهید حسین کفاشیان در سال 1329 متولد و در جوانی وارد ارتش شد و در جنگ تحمیلی به عنوان افسر ارتش و همچنین فرمانده گردان امیرالمومنین(ع) لشکر عاشورا همپای همرزمان خود از کیان انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد. این شهید در روز 24 خرداد سال 66 پس از 22 ماه حضور در جبهه شهید شد.

 


همچنین شهید بهرام عباس‌نژاد در اولین روز از سال 1349 متولد شد و در جوانی وارد بسیج و سپاه مراغه شده و در سن 18 سالگی در تاریخ 24 خرداد سال 67 و در جریان عملیات بیت المقدس 3 و در ارتفاعات ماووت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 


حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم معنوی که با حضور پرشور مردم شهیدپرور مراغه همراه بود، اظهار داشت: هنوز جنگ دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران تمام نشده، اکنون باید راه شهدا را با پیروی از امام امت و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب ادامه دهیم.

 


وی با تأکید بر این‌که رسالت امروز بازماندگان از قافله شهدای دوران دفاع مقدس کار زینبی است، افزود: حضرت زینت(س) بعد از واقعه کربلا با وجود اسیر بودن تمام تلاش خود را برای رساندن اهداف امام حسین(ع) و شهیدان کربلا انجام داد. اگر عمل به امر به معروف و نهی از منکر، سیره اهل بیت (ع)، آزادگی و حریت افتخاری برای هر مسلمان است نتیجه تلاش های حضرت زینب(س) است.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که باید شهدا عهد و پیمان ببندیم که هر کجا اسلام، قرآن، تشیع و ولایت باشد، در آنجا به عنوان سرباز انجام وظیفه کنیم، تصریح کرد: شهدا با آن‌که در عاشورا و کربلا حضور نداشتند، پیام امام حسین (ع) را شنیدند و به آن حضرت لبیک گفتند.

 


گفتنی است، شهرستان مراغه در جریان دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات