۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۲۸۸۳۰
استاد حوزه علمیه:

حفاظت از اعتقادات مردم وظیفه طلاب است

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام مهدوی با بیان این‌که هدف دشمن در دنیا فقط از بین بردن اسلام است، گفت: سربازان امام زمان(عج) کاری را انجام دهند که نگذارند سیستم دشمن وارد اعتقادات ما شود و ما طلاب باید در این عرصه ها هجوم به دشمن بیاوریم نه این که دشمن به ما هجوم بیاورد.
روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام غلام رضا مهدوی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در درس اخلاق مدرسه محمودیه کرمان، گفت: یک طلبه باید در زندگی خود هدف از آمدن به دستگاه امام زمان(ع) را بداند و وقتی که این هدف را شناخت باید امام خود را در همه زمینه ها با درس خواندن همراهی کند.

 

 

وی ادامه داد: طلاب در حوزه علمیه باید بدانند که چه کارهایی را انجام می دهند زیرا طلاب درجایی آمده اند که خانه امام زمان(ع) بوده و باید حرمت این مکان را در رفتار و اخلاق خود حفظ کنیم.

 

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که بهترین مکان در دنیا حوزه های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: در مقابل دستگاه خدا دستگاهی به نام شیطان بوده که باید مراقب خود باشیم تا فریب این دستگاه شیطانی را نخوریم و از راه خدا دور نشویم.

 

 

وی تصریح کرد: هدف دشمن در دنیا فقط از بین بردن اسلام است و سربازان امام زمان(ع) کاری را انجام دهند که نگذارند سیستم دشمن وارد اعتقادات ما شود و ما طلاب باید در این عرصه ها هجوم به دشمن بیاوریم نه این که دشمن به ما هجوم بیاورد.

 

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که انبیا روح بشر را ترویج می دهند، بیان داشت: پرورش دادن روح، کار انبیا بوده و اگر کسی به این کار انبیا اعتقاد داشته باشد دیگر به جای این که سراغ روان شناس ها و غیره برود دیگر درد خود را به انبیا می گوید زیرا بعضی از روانشناس ها صحبت های غیر منطقی می زنند که نمی شود به آن ها اعتماد کرد.

 

 

وی اظهار داشت: طلاب در حوزه های علمیه باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که نشاط خود را از بین نبرند چرا که اگر در برنامه های خود، درس را خوب نخوانند و به جسم خود نرسند دیگر روح دچار خستگی شده و توان درس خواند را از آدم می گیرد.

 

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که لغت شناسی در طلاب ضعیف است، تصریح کرد: یکی از گناه ها درحوزه های علمیه درس نخواند است و یک طلبه نباید از درسی که استاد می دهد، سریع عبور کند.

 

 

وی در پایان گفت: طلاب مدارس باید در درس های خود ادبیات و منطق را جدی بگیرند زیرا اگر جدی نگیرند در درس های بالا دچار ضعف خواهند شد./9701/پ202/ب4

ارسال نظرات