۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۲۸۸۶۵
روز هشتم محرم؛

حسینه اعظم زنجان میزبان 45 لاله گمنام خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس زنجان از تشییع پیکر مطهر 45 شهید گمنام همزمان با برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان خبر داد.
مراسم تشييع پيکر دو شهيد گمنام در دامغان

علی مهدی خانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از تشییع پیکر مطهر 45 شهید گمنام همزمان با برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان خبر داد و اظهار داشت: این مراسم روز هشتم ماه محرم برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به ضرورت ترویج یاد شهدا در جامعه تصریح کرد: حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و ایثارگران و حفظ آثار آنان یک ضرورت در جامعه محسوب می شود.

 

مهدی خانی در ادامه خاطر نشان کرد: ارتقای سطح معرفت جامعه، تعهد جامعه در قبال ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت و بالا بردن تعهد آنان نسبت به رعایت حق، حرمت و منزلت جامعه هدف و خانواده آنها از مهم ترین اهداف مسؤولان است و از این رو باید زمینه را بیش از پیش برای آشنایی بیشتر جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت فراهم سازیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان بیان کرد: تاکنون پیکر مطهر 39 شهید گمنام در زنجان آرام گرفته است.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به این‌که شهدای گمنام در مراکز مختلف فرهنگی و دانشگاه ها تدفین شده اند افزود: اخیرا نیز دو شهید گمنام در مجموعه فرهنگی ورزشی امام علی (ع) تدفین شدند که مطمئنا تدفین شهدا در مکان های دانشگاهی و فرهنگی آثار و نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

 

وی در ادامه با بیان این که وجود مقبره های شهدای گمنام یک نماد برای هر منطقه محسوب می شود، تصریح کرد: حضور شهیدان موجب تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

 

مهدی خانی در پایان با اشاره به تقارن مراسم تشییع شهدا با دسته حسینیه اعظم زنجان گفت: در طول برگزاری دسته عزاداری، پیکر مطهر شهدا در چهارراه انقلاب زنجان به صورت ثابت قرار خواهد گرفت. /949/پ202/ب3

ارسال نظرات