۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۲۹۰۱۷
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز ظهر عاشورا و تاسوعا در 15 نقطه خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به صورت جماعت از سوی عزاداران حسینی، از برنامه ریزی برای برگزاری منسجم و متمرکز نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در 15 نقطه این استان خبر داد.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در این استان، با تأکید بر برگزاری باشکوه نمازهای ظهر تاسوعا و عاشورا از سوی عزاداران حسینی در استان خراسان شمالی، افزود: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت اسلامی بود و در این میان نماز بزرگ ترین معروف و توصیه به برپایی آن بهترین امر به معروف محسوب می شود.

 

وی اضافه کرد: در حالی که به برکت امام حسین(ع) و قیام عاشورا اکنون نماز ظهر عاشورا در کشورهایی که چندان میانه ای نیز با اسلام ندارند برگزار می شود پذیرفتنی نیست که عزاداران سیدالشهدا(ع) در کشور اسلامی و معتقد ایران نسبت به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا اهمال داشته باشند.

 

حجت الاسلام احمدی فر تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا در برابر آماج حملات و تیرهای دشمنان اقدام به برپایی نماز ظهر به صورت جماعت کردند و عزادارانی که مدعی ادامه راه این امام هستند می باید با توجه به این نکته در برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا اهتمام داشته باشند.

 

وی با یادآوری این که پارسال نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در شهرهای مختلف خراسان شمالی به صورت مجزا برگزار شد، افزود: امسال با برنامه ریزی های انجام شده نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در 15 نقطه این استان به صورت منسجم و متمرکز برگزار خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام احمدی فر نماز ظهر تاسوعا در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به صورت متمرکز در حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا شهید قربانی و مسجد جامع و در روز عاشورا نیز در ابتدای بلوار دانشگاه و ضلع شرقی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در صورت نامساعد بودن هوا و بارش باران یا برف، نمازهای ظهر تاسوعا و عاشورا در استان خراسان شمالی در مساجد و فضاهای مسقف برگزار می شود و در این زمینه تمامی تمهیدات اندیشیده شده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی اضافه کرد: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی نمازهای ظهر این دو روز به صورت جماعت با شرکت عزاداران و هیأت های سوگواری در 15 شهر استان خراسان شمالی از جمله در بجنورد، اسفراین، شیروان، آشخانه، فاروج، جاجرم، گرمه، راز، بام و صفی آباد، درق، پیش قلعه، تیتکانلو، سنخواست، شوقان و قاضی با امامت ائمه جمعه این شهرها برپا می شود.

 

حجت الاسلام احمدی فر با دعوت از عزاداران و هیأت های مذهبی برای شرکت پرشور در مراسم اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا تصریح کرد: عزاداران حسینی با شرکت گسترده در نماز جماعت این دو روز بزرگ‌ ترین آموزه و انگاره کربلا را به نمایش خواهند گذاشت.

 

گفتنی است، در حالی که برنامه ریزی ها برای برگزاری نمازهای ظهر تاسوعا و عاشورا در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی در فضای آزاد و مکان های مسقف انجام شده، اداره کل هواشناسی این استان اعلام کرده که هوای این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، همراه با بارندگی و در ارتفاعات برف خواهد بود.

 

بر اساس گزارش هواشناسی خراسان شمالی تصاویر دریافتی از ماهواره نشان می دهد با ورود یک سامانه بارشی به استان از عصر روز یکشنبه، هشتم محرم، بارندگی ها آغاز می شود که به صورت باران، برف و باد شدید تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت و به دلیل همراه شدن این سامانه بارشی با جریانات شمالی، هوای استان خراسان شمالی نیز همانند هفته گذشته با کاهش دما مواجه می شود./9314/پ202/ب

ارسال نظرات