۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۲۹۰۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

امام حسین جلوه تام قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ واعظ برجسته کشور گفت: وجود انسانی قرآن، ابی عبدالله الحسین(ع) است، خود پیامبر(ص) عملا جلوه تام است، حضرت حسین(ع) هم عملا جلوه تام است، از این رو پیامبر(ع) فرمود: «حسین منی و أنا من حسین».
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان صبح امروز(یک‌شنبه) در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه هدایت تهران گفت: اهل خدا، اهل دل، اهل معارف الهیه و آن ها که از پاکی باطن و نور باطن برخوردار هستند، اعتقادشان این است که تمام جهان و هستی جلوه علم، اراده، رحمت، احسان و لطف پروردگار است.

 

وی با اشاره به این‌که این تجلی و جلوه مراتبی دارد، افزود: بدون شک بالاترین، برترین و پرمنفعت ترین جلوه در این عالم هستی قرآن مجید است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان به آیات «فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ. وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ . فِی کِتَابٍ مَّکْنُونٍ. لَّایَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» اشاره کرد و با بیان این‌که شماره ستارگان را تا قیامت کسی نمی‌تواند دربیاورد، اظهار کرد: فرمودند جایگاه ستارگان، سینه پیامبر(ص) است و ستارگان، حضرت صدیقه کبری(س)، امیرمؤمنان(ع) تا امام عصر(عج) هستند بدان معنا که خداوند در این آیه به پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س) و ائمه(ع) تا امام عصر(عج) قسم می‌خورد.

 

این واعظ برجسته با اشاره به این‌که قرآن مجید هم چند جلوه دارد، تصریح کرد: قرآن پیش از متجلی شدن، علم پروردگار بوده و کسی از آن خبر نداشته است، از علم پروردگار به لوح محفوظ تجلی کرده، که نمی‌دانیم چیست، عیبی هم ندارد زیرا ضرری برای دنیا و آخرت ما ندارد، از لوح محفوظ در شدیدالقوی که جبرییل است، تجلی کرده، آنقدر این فرشته ارزش دارد که خدا در قرآن می‌فرماید دشمن جبرییل، کافر و دوزخی است، فرشته‌ای است که با 124 هزار پیامبر(ع) برای رساندن وحی خدا ملاقات داشته است، پس از آن‌که در وجود امین وحی تجلی کرد، به فرمان خدا کل قرآن را یک‌جا بر قلب مبارک پیامبر(ص) تجلی داده است.

 

وی با بیان این‌که «لا اله الا الله» توحید را منعکس کرده است، افزود: در قرآن دوبار «لا اله الا الله» ذکر شده است، جمله‌ای است که نقطه ندارد، خواندنش لب نیاز ندارد و انسان می‌تواند باطنی و سرِّی هم در دهانش بگوید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که توحید یک حقیقت بی نهایت است، خاطرنشان کرد: اسراری در قرآن است که اگر هم ندانیم، به دنیا و آخرت‌مان لطمه نمی‌زند، از قرآن باید اعتقادات، اخلاق و احکام را بدانیم و اگر با این ها هماهنگ شویم، در قیامت صد در صد اهل نجات هستیم.

 

این واعظ برجسته با طرح این سؤال که آیا کل این تجلی، کل قرآن که در علم حق بوده قابل انتقال است یا خیر؟، گفت: وقتی از علم به لوح محفوظ، از آن‌جا به جبرییل و سپس به قلب پیامبر(ص) تجلی می‌کند، قابل انتقال است، یکی از آن ها که پیامبر(ص) کل قرآن را که در علم حق بوده، به او انتقال داده، وجود مبارک حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) است.

 

وی به آیه «یَا یَحْیَى خُذِ الْکِتَابَ بِقُوَّةٍ وَآتَیْنَاهُ الْحُکْمَ صَبِیًّا» و آیه « فَأَشَارَتْ إِلَیْهِ قَالُوا کَیْفَ نُکَلِّمُ مَنْ کَانَ فِی الْمَهْدِ صَبِیًّا قَالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیًّا» و صحبت کردن حضرت عیسی(ع) در گهواره اشاره کرد و گفت: حضرت یحیی(ع) چهار یا پنج ساله بود که به مقام نبوت انتخاب شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این‌که یک وجود قرآن، همین سی جزئی است که روی کاغذ چاپ شده است، ابراز کرد: وجود انسانی قرآن، ابی عبدالله الحسین(ع) است، خود پیامبر(ص) عملا جلوه تام است، حضرت حسین(ع) هم عملا جلوه تام است، لذا پیامبر(ع) فرمود «حسین منی و أنا من حسین».

 

این واعظ برجسته خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) جلوه اتم و اکمل قرآن و شما جلوه نازله قرآن هستید، ما در یک سلسله طولی قرار داریم، از علم الله، رحمت الله به لوح محفوظ، از آن‌جا به جبرییل، سپس قلب پیامبر(ع) و سپس امام حسین(ع)./956/پ202/ب5

ارسال نظرات