۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۲۹۳۱۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

پیروی از سیره حسینی مهم ترین راه حل مشکلات جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، درمان درد مشکلات امروز بشریت را پیروی از سیره امام حسین(ع)، آزادگی و شرافت بیان کرد و گفت: امام حسین(ع) درس آزادگی و قرار نگرفتن در زیر بار ذلت و حقارت را به بشریت داد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران شب گذشته در اجتماع عزاداران حسینی در امامزاده عبدالله بابل، عزاداری سیدالشهدا را نماد همبستگی و اتحاد اسلامی در دفاع از مقدسات اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور خیل عزاداران حسینی  و اجتماع با شکوه آنان موجب تقویت شعائر اسلامی در مقابل تهاجم دشمنان علیه نمادهای فرهنگی دینی می شود.

 

وی با تقدیر از هیأت های مذهبی که به دقت رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری در خصوص شیوه های عزاداری را عمل می کنند، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان تشیع با دست آویز قرار دادن انحرافات در برخی عزاداری آن را به پای شیعه می نویسند و به تبلیغ علیه تشیع مشغول  هستند.

 

این مسؤول فرهنگی با بیان این که مسیر امام حسین(ع)‌ بر مدار ایمان، ‌اخلاص و تسلیم محض در برابر فرمان الهی بود، ادامه داد: باید از یاران امام حسین(ع) ولایتمداری و تسلیم در برابر ولی امر زمان را یاد گرفت و انان را الگوی خود قرار داد.

 

وی درمان درد مشکلات امروز بشریت را پیروی از سیره امام حسین(ع)، آزادگی و شرافت بیان کرد و گفت: امام حسین(ع) درس آزادگی و قرار نگرفتن در زیر بار ذلت و حقارت را به بشریت داد.

 

حجت الاسلام شکریان به بحران شخصیت در جهان بشریت و شیوع گسترده مشکلات روانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عاشورا خلاصه ای از ارزش های والای فرهنگی الهی برای انسان است و باید این فرهنگ برای درمان مشکلات بشر بیشتر تبیین شود.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی از گفتمان عاشورا بهره گرفته و رمز پایداری نظام اسلامی پایداری بر ارزش های عاشورایی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، صرف هزینه های زیاد برای مجلس امام حسین(ع) را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سراسر کشور در مساجد، تکایا و حسینیه ها به عشق امام حسین(ع) هزینه های زیادی صرف می شود و این نشان دهنده عمق عشق سید الشهدا(ع) در نهاد مردم است.

 

وی خواستار کمک بیشتر مردم به هیأت های مذهبی برای ترویج راه حسینی بیان کرد و گفت: هیأت های مذهبی نهادهای مردمی در جهاد عرصه ی فرهنگی برای صیانت از فرهنگ اهل بیت(ع) هستند و به همین دلیل کمک های مردمی  به هیأت های مذهبی موجب ارتقای این علمداران عرصه فرهنگ خواهد شد.

 

عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان جمله ای از وصیت نامه امام حسین(ع) در خصوص هدف قیام ان حضرت گفت: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر مهم است که امام حسین(ع) هدف از قیام خود را اجرای امر به معروف و نهی از منکر عنوان می کند.

 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر برای پاک ساختن جامعه از آلودگی ها مهم است و باید به صورت یک فرهنگ اجتماعی فراگیر در بیاید. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات