۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۲۹۴۱۱
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان:

بدعت‎ها، فلسفه عاشورا را زیر سؤال می‎برد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مؤمنی گفت: استفاده از آلات موسیقی و قمه زنی دو بدعتی است که حوزه علمیه باید نسبت به آن واکنش نشان دهد و حساس باشد.
معاون فرهنگ و تهذيب حوزه علميه اصفهان، حجت الاسلام حسين مؤمني

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در گفتوگو با خبرنگار خیرگزاری رسا در اصفهان، در خصوص بدعتها و انحرافات هیأت های مذهبی گفت: دشمنان با ایجاد انحراف در عزاداری امام حسین(ع) سعی میکنند، عزاداریها از فرهنگ امام حسین(ع) فاصله بگیرد.

 

 

وی افزود: دو نمونه از این بدعتها و خرافاتی که در سالهای اخیر شاهد آن بودیم استفاده از آلات موسیقی در عزاداریها است که با سر و صدای زیاد و تأسف بار باعث آزار مردم تا آخر شب میشود و این با فرهنگ امام حسین(ع) منافات دارد.

 

 

حجت الاسلام مؤمنی گفت: در سدههای اخیر استفاده از آلات موسیقی در عزاداریها نداشتیم و باید نسبت به این انحرافات حوزههای علمیه حساسیت نشان دهند، مخارج سنگینی برای آلات موسیقی پرداخته میشود.

 

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از این بدعتها که در سالهای اخیر رونق یافته مسأله قمه زنی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن واکنش نشان دادند و این هم باعث شده که دنیا فرهنگ امام حسین(ع) را این طور استنباط کند و به جای حق و حقانیت امام حسین(ع) تصاویر قمه زنی و افراد خون آلود به دنیا نشان داده شود.

 

 

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: دنیای امروز تشنه گذشت، ایثار و جوانمردی سیدالشهدا نسبت حتی به دشمنان خود است، همانگونه که ایشان در برابر لشکر حر با دست مبارک خود دهانه مشک را گرفت و به آنان آب نوشاند.

 

 

وی گفت: امروز دنیا امام حسین(ع) را باید اینگونه بشناسانیم اما متأسفانه این بدعتها چهره قبیح و زشتی را از جریان عاشورا مخابره میکند و مردم دنیا خواه و ناخواه نسبت به این پیامهای عاشورا واکنش نشان میدهند.

 

 

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه اصفهان تصریح کرد: مسیحیت و یهودیت و ادیان بزرگ دنیا وقتی رفعت و بزرگواری امام حسین(ع) را ببینند به سمت امام حسین(ع) متمایل میشوند./939/ت302/ب4

ارسال نظرات