۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۲۹۵۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

آرامش مهم ترین ثمره سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ارائه الگوی دینی به جامعه سبب قانون‌مندی آن می‌شود، گفت: آرامش و تربیت اسلامی مهم ترین ثمره سبک زندگی دینی است.
  

 سبک زندگي ديني

حجت الاسلام مهدی اسدالهی، استاد حوزه و دانشگاه و مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که سبک زندگی اسلامی و ‌ایرانی دارای چارچوب ویژه‌ای است که برای اجرایی شدن آن باید توجه وی‍ژه داشت، گفت: سبک زندگی دینی بدون ارائه الگوهای عملی به خانواده ها و اعضای جامعه امکان پذیر نیست.

 

وی با بیان این که تجمل‌گرایی، مصرف‌زدگی و فردگرایی از نمونه‌های تهاجم فرهنگی دشمنان است که سبک زندگی دینی را مورد تهاجم قرار داده است، گفت: سبک زندگی دینی به همان اندازه که نیازمند ابعاد معرفتی است به همان میزان نیازمند ابعاد انگیزشی است تا با مقابله با آفت های بد دینی بتوان سبک زندگی مردم را در مسیر سبک زندگی اسلامی و ایرانی قرار داد.

 

حجت الاسلام اسدالهی با بیان این که سبک زندگی اسلامی و ایرانی را می‌توان در سه بخش تقسیم بندی کرد که شامل رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خدا و رابطه انسان با مردم می‌شود، گفت: اگر به هر کدام از این بخش‌ها توجه کنیم و بر مبنای آموزه‌های دینی، قرآنی و شرایط ملی آن‌ها را تعریف کنیم می‌توانیم به تعریف مشخصی درباره سبک زندگی اسلامی و ایرانی برسیم.

 

وی با اشاره به این که همه برنامه‌های ائمه(ع) در زمینه‌های فردی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قابل استناد در سبک زندگی اسلامی است، گفت: از نظر ظاهری شاید بعضی موضع‌گیری‌های ائمه اطهار(ع) با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما باید گفت همه رفتارهای این بزرگواران بر اساس شرایط زمان و بر اساس عقل و فطرت بوده است.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی افزود: زندگی که براساس سبک زندگی اسلامی پایه‌گذاری شود زندگی آرام و بانشاطی را برای انسان رقم می زند و در این زندگی فرزندان به‌خوبی تربیت می‌شوند و ثمره این زندگی تربیت اسلامی و تربیت فرزندان صالح است.

 

حجت الاسلام اسدالهی با بیان این که ریشه تمام مشکلات بیرون از خانه به وضعیت روحی مرد و زن هنگام خروج از منزل برمی‌گردد، ادامه داد: در هنگام عصبانیت حتی ممکن است قتل اتفاق بیافتد و هزاران اتفاق ناگوار و جبران‌ناپذیر بر اثر آشفتگی فکر و ناراحتی در محیط خانواده دامن‌گیر افراد می‌شود بنابراین اگر در محیط  یک خانواده آرامش حاکم شود هیچ کدام از این معضلات در خانواده و در جامعه به وجود نخواهد آمد.

 

وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی انسان را به حیات ملکوتی و معراج الهی می‌رساند، ادامه داد: در مورد سبک زندگی در آموزه‌های دینی مطالب بسیاری وجود دارد و به هیچ وجه آموزه‌های دینی بیگانه با سبک زندگی دینی نیست و هیچ موضوعی در زندگی وجود ندارد که در دین نکته و آموزه‌ای در مورد آن وجود نداشته باشد.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی را زندگی اهل بیت عنوان کرد، یادآور شد: اهل بیت پیش از دیگران سبک اسلامی دینی را در زندگی خود پیاده کرده‌اند و می‌توان گفت سبک زندگی این بزرگواران بهترین الگو برای جامعه اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی است./968/ت302/ب

ارسال نظرات