۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۲۹۵۱۳

فعالیت 72 مدرسه امین در استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مدارس امین استان بوشهر گفت: 72 مدرسه امین در بوشهر در دو نوع اول و دوم مشغول به فعالیت هستند.
مدارس امين

حجت الاسلام حامد بردستانی، مسؤول مدارس امین استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر اظهار داشت: هم‌اکنون 12 مدرسه امین برادران و 60 مدرسه امین خواهران در دو نوع اول و دوم در استان بوشهر فعالیت دارند.

 

وی گفت: نوع اول به مدارسی اطلاق می شود که عادی دولتی هستند و مبلغ یا مبلغه در آن مستقر است و نوع دوم نیز مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی است که مبلغ و مبلغه در مشغول به تبلیغ هستند.


حجت الاسلام بردستانی گفت: روحانیان در هر کدام از مدارس، طرح تربیتی که از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان تهیه شده را در مدارس اجرا می کنند، همچنین مبلغان حوزوی در صبحگاه، ساعات استراحت و برخی از ساعات پرورشی با هماهنگی در آن مدرسه حضور دارند.


مسؤول مدارس امین استان بوشهر یکی از دلایل حضور روحانیان در مدارس را کمک در اجرای برنامه های فرهنگی دانست و گفت: طبق بررسی هایی که در سال گذشته انجام شده همه مدیران از حضور روحانی در مدرسه خود اعم از مبلغ و یا مبلغه راضی بودند و حتی تقاضای حضور بیش از یک روحانی را در مدرسه داشتند.


وی افزود: بسیاری از مدارس نیز خواستار حضور روحانی در مدرسه بودند اما به علت کمبود روحانی در استان، توان اعزام را نداریم.


حجت الاسلام بردستانی ابراز امیدواری کرد تا بتوان با حضور روحانیان، مبلغان و مبلغات در مدارس، قدمی جهت مبارزه با جنگ نرم دشمن برداشته شود./833/
ت302/ب3

ارسال نظرات