۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۲۲۹۵۶۷
کارشناس مذهبی:

حب و بغض برای رضای خدا از عوامل ورود به بهشت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابطحی با بیان این که یاران و محبان امام حسین بی حساب وارد بهشت می شوند گفت: حب و بغض برای رضای خدا از عوامل ورود به بهشت است.
يا امام حسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیدمحمد ابطحی کارشناس امور مذهبی شب گذشته در مجلس عزای حسینی در مسجد الاکبر فردوان هیأت علی بن موسی الرضای اصفهان، پیرامون مهم ترین خصلت یاران ومحبان امام حسین(ع) و بی حساب وارد شدن آنان به بهشت گفت: در روایتی از امیر مؤمنا نقل شده است که زمانی که به کربلا وارد شدند فرمودند که خوشا به حال تو ای خاک(کربلا) که قیامت از تو قومی و گروهی محشور می شوند که بدون حساب به بهشت برین وارد می شوند.

 

وی با بیان این که یکی از ویژگی های اصحاب سیدالشهدا این است که بدون حساب وارد بهشت می شوند، افزود: اگر ما در روز کربلا نبودیم که در پیشگاه ایشان به شهادت برسیم چه کنیم که مانند 72 شهید کربلا بدون حساب وارد بهشت شویم.

 

امام جماعت مسجد الاکبر فردوان با اشاره به این که در روایات برای رسیدن به این مهم چند دستور بیان شده است، تصریح کرد: قیامت زمانی که نخستین و آخرین را در محشر جمع می شوند خداوند به عده ای خطاب می کند که شما بدون حساب وارد بهشت شوید.

 

وی بیان کرد: زمانی که این گروه به وروردی بهشت می رسند ملائکه سؤال می کنند که به چه دلیل شما مورد حساب قرار نگرفتید، بیان می کنند که ما برای خدا دوست می داشتیم و برای خدا دشمن می داشتیم و حب و بغض ما برای خدا بوده است.

 

حجت الاسلام ابطحی با بیان این که این ویژگی است که در روایت نیز آمده است که اصل دین حب و بغض برای خداست، خاطرنشان کرد: در حدیثی آمده است که خداوند تبارک و تعالی به حضرت موسی وحی کرد که برای من چه عملی انجام دادی، موسی پاسخ داد که انفاق کردم، روزه گرفته، نماز خواندم؛ خطاب رسید که همه این اعمال برای خودت بوده است و خداوند عمل برای خود را دوست داشتن و بغض داشتن برای خدا بیان می کند.

 

وی با اشاره به این که پسر دایی معاویه نیز از عاشقان امیرالمؤمنین(ع) نیز بود و پس از شهادت امیرالمؤمنین معاویه وی را زندانی می کند، گفت: وی حاضر نمی شود که با معاویه همراه شود چراکه معتقد است اسلام به معاویه چیزی افزوده نکرده است.

 

امام جماعت مسجد الاکبر فردوان با بیان این که وی بیان می کند که علی را دوست دارم برای خدا و رسول خدا و معاویه که پسر عمه من هستی را دشمن می دارم برای خدا و رسولش، افزود: دسته دیگری که بدون حساب وارد بهشت می شوند صابران هستند.

 

وی با اشاره به این که صبر نیز دارای 3 رتبه است، افزود: صبر بر مصیبت و بلا، صبر بر طاعت خداوند و صبر بر معصیت خداوند است که به ترتیب فضیلت هرکدام نسبت به دیگری بیشتر است و کسی که صبر معصیت خداوند بالاترین درجه صبر است و 72 تن شهید کربلا نیز صبر داشتند که بی حساب وارد بهشت شدند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات