۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۷۰۴
امام جمعه گرگان:

خطبه های ارزشمند حضرت زینب چهره پلید بنی امیه را برملا کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، اسارت اهل بیت امام حسین(ع) اوج مظلومیت اسرای دشت کربلا دانست و گفت: اگر چه دست و پای کاروان اسرا بسته بود، اما زبانشان گویا و منطق قوی و قاطع داشتند و سخنان حضرت زینب(س) همه چیز دشمنان را بر ملا می کرد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت ‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه ‏های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان گفت: متأسفانه خیلی از عزاداری ها و مراسم هایی که برگزار می شود، شکل و صورت واقعی خود را از دست داده و آن نیست که در عزاداری ها باید به دنبال فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) باشیم.

 

به گفته وی، این سبک ها و مراسم مانند قمه زنی که شکل مدرن و پیشرفته به خود گرفته مرضی رضای امام حسین(ع) و امروز مورد قبول امام زمان (عج) نیست.

 

وی اظهار داشت: این مراسم آن چیزی است که دشمن می خواهد و علیه ما و علیه شیعیان در نظر گرفته و می خواهد در عزاداری های ما برای اباعبدالله الحسین (ع) انگشت دخالت وارد کند و نقشی در عزاداری ها داشته باشد و به اهداف شوم خود برسد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها در واقع می خواستند با وارد کردن مسائلی در عزاداری ها آبروی اسلام و شیعه را ببرند که در این بین تنها به مسأله عشق به امام حسین(ع) اشاره می کنند و به عمق آن یعنی ضربه و زخم زدن به خود توجه نمی کنند که حتی امروز با عنوان عشق به امام حسین(ع) دندان های خود را می شکنند که این مورد اصلا مورد قبول امام نیست.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: این دشمنان می خواهند شیعه هراسی، اسلام هراسی و ایران هراسی ایجاد کنند و به همین خاطر، از این شیوه عزاداری ها که خود ایجاد کرده و متأسفانه برخی در کشور آن را اجرا می کنند، تصویر برداری می کنند و در رسانه های خود به مردم نشان می دهند.

 

وی با اشاره به این که چندی پیش فیلمی از یک مراسم عزاداری نزد من ارائه شد، ضمن رد این شیوه عزاداری، تاکید کرد: من اعلام می کنم که امام حسین(ع) سگ نیاز ندارد و بلکه کسانی که این مسائل را بیان می کنند سگ در خانه یزید هستند و من حاضرم به خاطر این حرف ها، فدا شوم و می دانم که پشت سر من در قبال این حرف ها، صحبت های زیادی می شود، اما اگر شما مردم نیز به صحبت ها این گونه عزاداری ها توجه کنید، شما هم مقصر در کارهای آنها هستید.

 

وی با اشاره به سخن نبی مکرم اسلام(ص) مبنی بر این که فرمودند «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه الجناه»، گفت: باید به دنبال همان عاشورایی باشیم که عظمتش را به دنیا نشان دهیم، اما این شیوه های عزاداری با سخن حضرت محمد(ص) مبنی بر چراغ هدایت بودن و کشتی نجات بودن امام حسین(ع) اصلاً  هم خوانی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان اضافه کرد: عزاداری امام حسین(ع) به روش صحیح در تاریخ یک افتخار برای ما محسوب می شود و ما باید به این شیوه صحیح در دنیا افتخار کنیم، زیرا نشان می دهیم که طرفدار حقیقت هستیم و با ظلم و ستم مخالف هستیم و با کسانی همچون یزید و معاویه که کرامت انسان ها را زیر پا می گذارند، مخالف هستیم.

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول نماز جمعه شهر گرگان با اشاره به اسیر شدن کاروان خاندان پیغمبر(ص) گفت: اسیر شدن این خاندان بعد از حادثه کربلا، در واقع پیروزی اهل بیت(ع) و شکست بنی امیه بود، در صورتی که دشمنان فکر می کردند، در برابر امام حسین(ع) و همان 72 یارش که شهید شدند، پیروز شده اند و دیگر کسی مرید این خاندان نیست.

 

امام جمعه گرگان یادآور شد: اما این کاروان بانویی به همراه داشت که نامش زینب(س) بود که نقش بسیار مهمی در زنده نگه داشتن کربلا و عاشورا داشت و با آن همه سختی و مشقت، بسیار صبور و بردبار بود و با سخنرانی در مجلس یزید و عبیدالله، توانست همه چیز را برملا کند.

 

به گفته آیت الله نورمفیدی، نه تنها زنان جامعه ما، بلکه همه زنان عالم باید به چنین شیرزنی از اول تاریخ تا آینده به آن افتخار کنند. وی خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن بعد از به شهادت رساندن امام حسین(ع) به خیمه ها هجوم برد و خواست آنان را غارت کند، وقتی به خیمه امام سجاد (ع) رسید، خواست امام را در بستر بیماری به شهادت برساند که عقیله بنی هاشم محکم و استوار ایستاد و اجازه نداد به امام زین العابدین(ع) آسیبی برسد که این نوع هجوم دشمنان و بنی امیه و به شهادت رساندن طفل شیرخوار امام حسین(ع)، به آن شیوه که در هیچ قوم و قبیله ای پذیرفته نیست، نشان می دهد، آنان تنها می خواستند کسی از خاندان پیامبر(ص) باقی نماند.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اگر چه دست و پای کاروان اسراء بسته بود، اما زبانشان گویا و منطق قوی و قاطع داشتند که هر جا می رسیدند سخنان حضرت زینب(س) همه چیز دشمنان را بر ملا می کرد.

 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: حضرت زینب(س) که به تعبیر بعضی ها زبان  حضرت علی(ع) در کام داشت، در واقع صحنه گردان این اسراء و فرمانده کاروان بود و کاری در گودال قتلگاه کرد که دوست و حتی دشمن را به گریه انداخت و این نشان می دهد که این روح باید بسیار قوی و محکم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: این اسارت در واقع فلسفه زشت و چهره کریه بنی امیه را بر ملا کرد./1315/پ201/ب1

ارسال نظرات