۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۲۹۷۱۵
امام جمعه دامغان:

غربی‌ها در فرصت باقیمانده به وعده‌هایشان عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: در طول مذاکرات و توافق قبلی ایران امتیازات زیادی را به غربی‌ها داده که از آن جمله می‌توان به توقف تحقیق و توسعه و پیشرفت‌های هسته‌ای و سقف غنی‌سازی تا پنج درصد اشاره کرد که نگرانی کارشناسان و دانشمندان هسته‌ای کشورمان را برانگیخته است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیزدهمین روز از محرم الحرام دامغان که در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهدای دشت نینوا و شهادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: یارانی که امام حسین(ع) آنان را بهترین اصحاب کل تاریخ نامید به تبعیت از سیدالشهدا(ع) با خدا معامله کردند و با عمل خود مسلمانی حقیقی را نشان دادند، همانا الگویی برتر از این قابل تصور نیست.

 

وی با برشمردن برخی از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت زینب(س) و نقش بی‌بدیل آن حضرت در کنار امام سجاد(ع) به‌عنوان پیام‌آوران دشت کربلا، اضافه کرد: حضرت زینب کبری(س) در زندگی در عفت و شجاعت برترین الگوی زنان و دختران مسلمان جامعه ما است و بی‌شک جفای بزرگی است که خود را محب اباعبدالله(ع) بنامیم، در مجالس او شرکت کنیم، بر مصائب زینب و اسرای ال الله بگرییم اما با وجود آن حضرت به‌دنبال الگوهای غربی و غیر دینی برویم.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به مصلحت الهی در بیماری شدید امام زین العابدین(ع) در عاشورای حسینی و ممانعت چندین باره حضرت زینب(س) از قتل آن امام به‌دست یزیدیان در ایام اسارت، افزود: دشمن شناسی از درس‌های بزرگی است که باید از نهضت عاشورا و مقابله بصیرانه پیام آوران قیام کربلا بگیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه دشمن در گذشته و امروز برای ضربه زدن به اسلام حقیقی از هر حیله‌ای به‌خصوص اختلاف افکنی‌های مذهبی استفاده می‌کند، تصریح کرد: تاخت و تاز امروز گروه تکفیری و جنایتکار داعش به شیعیان و اهل‌تسنن‌ بر اساس همین حیله‌ها شکل گرفته همانا داعش فرزندان و تابعان یزید و یزیدیان هستند.

 

غربی‌ها در فرصت باقیمانده به وعده‌هایشان عمل کنند

 

امام جمعه دامغان در ادامه خطبه‌های امروز با اشاره به مراحل پایانی مذاکرات کشورمان و گروه 1+5 گفت: در طول مذاکرات و توافق قبلی ایران امتیازات زیادی را به غربی‌ها داده که از آن جمله می‌توان به توقف تحقیق و توسعه و پیشرفت‌های هسته‌ای و سقف غنی‌سازی تا پنج درصد اشاره کرد که نگرانی کارشناسان و دانشمندان هسته‌ای کشورمان را برانگیخته است.

 

وی با تأکید بر اینکه علی‌رقم عمل کشورمان به توافقات در مقابل آمریکا تحریم‌های جدیدی را بر علیه ایران اسلامی وضع کرده است، خاطر‌نشان کرد: اکنون هنگام عمل به وعده‌ غربی‌ها در فرصت باقیمانده است و باید تمامی تحریم‌های ظالمانه شورای امنیت و کشورهای اروپایی و آمریکا بر علیه نظام و مردم ما برداشته شود.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر گره نزدن نیازمندی‌های کشور به مذاکرات هسته‌ای توسط دولتمردان و مسؤولان، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب بارها تأکید کردند باید در مسیر اتکا به استعداد و نیروهای داخلی بر پایه اصول اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و حرکت کنیم و جنبه‌‌های مردمی اقتصاد و صنعت را تقویت کنیم همانا هرجا مردم ولایتمدار ما به صحنه‌ آمده‌اند، کشور موفق بوده‌است.

 

گفتنی است، تأکید امام جمعه دامغان بر رعایت شئون عزاداری امام حسین(ع) بر مبنای اهداف قیام آن حضرت و توصیه‌های مراجع عظام تقلید و توجه به اهمیت نماز به‌عنوان اصلی‌ترین پیام نهضت عاشورا و اولویت آن بر سوگواری از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات