۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۲۹۷۷۵
استاد حوزه و دانشگاه:

هنر مؤمن، ولایت پذیری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه هنر مومن را ولایت پذیری دانست و گفت: هر فردی زندگی خودش را بر اساس ویژگی‌های امام حسین(ع) قرار دهد سبک زندگی اش دینی می‌شود.
حجت الاسلام محمد باقرگرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد باقرگرایلی استاد حوزه و دانشگاه جمعه شب در جمع عزاداران حسینی هیأت رزمندگان اسلام کاشان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج کاشان با اشاره به اینکه قدر نعمت های خدا را باید دانست، از نعمت ولایت، امنیت، اخوّت و هدایت به عنوان چهار نعمت ویژه خداوند نام برد و گفت: نعمت امنیت یکی از شکننده ترین مسائل اجتماعی است و دو نعمت امنیت و سلامت دو نعمت مجهول هستند.

 

وی افزود: نعمت اخوّت و برادری، کنارهم بودن و دوستی و همبستگی اجتماعی داشتن در وحدت و امنیت نقش بسزایی دارد به طوری که حتی عبادی ترین و گروهی ترین عبادات را که نماز است برای اقامه آن بر گروهی بودن آن تأکید شده است.

 

حجت الاسلام گرایلی گفت: در نعمت هدایت ما یک مسیر مستقیم بیشتر نداریم و تمامی راه های دیگر راه های انحرافی است از این رو خداوند بر ما منت گذاشت پیامبراکرم(ص) را از جنس خودمان فرستاد تا ما را هدایت کند.

 

وی داشتن الگوی صحیح را مهم ترین اصل تربیت دانست و یادآورشد: هرکس در زندگی خود، یا خودش باید الگو باشد و یا اینکه برای خودش الگویی داشته باشد.

 

این استاد حوزه دانشگاه خلأ الگو را یک خلأ بزرگ دانست و با اشاره به اینکه ما باید از ابتدا به فرزندان خود الگو دهی داشته باشیم گفت: بهترین الگو امام حسین(ع) است که چراغ هدایت و الگویی تمام جهانیان به ویژه مسلمانان است.

 

وی یادآورشد: امام حسین(ع) 9 ویژگی تقوا، بَر، اقامه نماز، زکات، ارتباط با خدا، قرآن، جهاد در راه خدا، صبر، ولایت پذیری و امربه معروف و نهی از منکردارد که اگر هر یک از ما این ویژگی را داشته باشیم سبک زندگی ما سبک زندگی دینی است.

 

حجت الاسلام گرایلی هنر مومن را ولایت پذیری دانست و گفت: هر فردی زندگی خودش را بر اساس این 9 ویژگی امام حسین(ع) قراردهد سبک زندگی اش سبک زندگی دینی است.    

 

به گفته وی، امام حسین قله امر به معروف و نهی از منکر است و امر به معروف و نهی از منکر یک فرهنگ اجتماعی و نهادی است که در اجتماع به آن نیاز داریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تأکید بر تقوای الهی در زندگی گفت: گناه زندگی انسان را تباه می کند از این رو در گناه کردن مدام در حال گل به خودی هستیم و مسیر زندگی خود را به طرف جهنم می بریم و فکر می کنیم فرد دیگری ما را به طرف جهنم هل می دهد.

 

حجت الاسلام گرایلی به اشاره به درست کردن تقوای خود گفت: روزهای جمعه همه نمازهای جماعت تعطیل و فقط نماز جمعه واجب است چرا که اگر مسأله ای فراموش شده باشد خطیب جمعه در خطبه های نماز جمعه به آن اشاره می کند.

 

وی افزود: افرادی که تقوا پیشه می کنند خداوند در زمین تقوای آنها برج مرتفعی از تقوا می سازد تا از طریق تقوا بتواند خود را به خدا برساند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آثار تقوا در زندگی انسان گفت: کسانی که اهل تقوا هستند خدا را دارند و زمانی که خدا در زندگی ما باشد نباید نگران درهای بسته و تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن باشیم بنابراین کسی که اهل تقوای الهی باشد خداوند در حق و باطل را برایش باز می کند.

 

حجت الاسلام گرایلی تشخیص حق از باطل در دوره آخر الزمان که حق و باطل به هم تنیده است را یکی دیگر دستاوردهای تقوا دانست و گفت: امروز نیز عده ای به نام جلسه هیأت، شرکت های هرمی را اداره می کنند و عده ای دیگر به نام جلسه هیأت در حال تبلیغ فرقه های ضاله هستند./1307/

ارسال نظرات