۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۲۹۷۹۲

بیش از 15 گفتمان دینی در پلدختر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی پلدختر از برگزاری بیش از 15 گفتمان دینی در دهه نخست محرم، با موضوع عاشورا در این شهرستان خبر داد.
گفتمان ديني

علی یار کیانی، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی پلدختر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی در ایام محرم، بیان داشت: بیش از 15 گفتمان دینی با موضوع قیام امام حسین(ع) در مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: گفتمان های دینی از سوی روحانیان و مبلغان دینی بومی و غیر بومی با نظارت اداره‌ تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر برگزار شد.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی پلدختر یادآور شد: این گفتمان‌های دینی ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب مدارس علمیه این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان این که زنده داشتن نهضت عاشورا سبب زنده نگه‏داشتن و ترویج دائمى مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‏‌ها می شود، عنوان داشت: در این گفتمان‌های دینی، اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا برای شرکت کنندگان بیان می شد.

کیانی در ادامه بیان داشت: گفتمان های دینی در دهه نخست محرم با محوریت عدالت‌طلبی در نهضت اباعبدالله ‌الحسین(ع)، بیداری اسلامی، الگوگیری از نهضت حسینی(ع) برگزار شد.

وی زنده نگه داشتن نهضت عاشورا را  تربیت کننده و پرورش‌دهنده روح حماسه و ایثار دانست و خاطرنشان کرد: از اهداف مهم تبلیغات اسلامی در برگزاری این گفتمان های دینی، تربیت نسل عاشورایی است.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی پلدختر در ادامه آسیب شناسی فرهنگ دینی، امر به معروف و نهی از منکر و  آشنایی نسل جوان با واقعه کربلا را از دیگر اهداف برگزاری گفتمان های دینی بیان کرد.

کیانی با اشاره به اهمیت حضور روحانیان ببن مردم به ویژه نسل جوان، خاطرنشان کرد: حضور روحانیان و مبلغان بین نسل جوان راه گشای بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی است و برگزاری این گفتمان های دینی بهترین فرصت برای آگاه سازی نسل جوان است./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات