۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۸۲۳
مدیر تبلیغات اسلامی خرم‌دره:

حماسه واقعه عاشورا در شجاعت حضرت زینب جلوه‌گر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با بیان ایثار و فداکاری های بانوان در حوادث عاشورا گفت: اوج پایداری و مقاومت در واقعه عاشورا در شجاعت حضرت زینب(س) جلوه گر است.
حجت الاسلام مقدمي

حجت‌الاسلام علی مقدمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم دره زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در نهضت عاشورا اظهار داشت: نقش بانوان در واقعه عاشورا غیر قابل انکار است، تا جایی که همین زنان، همسران و فرزندان خود را به یاری امام حسین(ع) و حضور در صحنه ترغیب ‌کردند که در رأس آنان می توان به اسوه صبر و تقوا یعنی حضرت زینب(س) اشاره کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: نقش زنان در نهضت عاشورا چه در آغاز و چه در استمرار و گسترش فرهنگ عاشورا، نقشی پررنگ است که درس های زیادی برای زنان جامعه امروز ما دارد که از مهم‌ترین آنها می توان به صبر و شکیبایی، عفاف و حجاب اشاره کرد.

 

این مسؤول در ادامه با تأکید بر این‌که روحیه مقاومت زنان کربلا یکی از درس‌های این نهضت است، گفت: اوج این صبوری و پایداری در رفتار و روحیات زینب کبری(س) جلوه‌گر بود و درس دیگر زنان قهرمان در کربلا، حفظ ارزش دینی و رعایت حجاب و عفاف در برابر چشمان آلوده است که عزت و کرامت را برای زنان به ارمغان می‌آورد.

 

حجت الاسلام مقدمی در ادامه تصریح کرد: حضور زنان باتقوا در کنار مردان در رقم زدن واقعه عظیمی به نام عاشورا بیانگر تأثیر بانوان در جهت گیری معنوی خانواده‌ها است و از همین موضوع استنباط می‌شود که ترویج امر به معروف و نهی از منکر در کوچک‌ترین و در عین حال بزرگ‌ترین ارکان جامعه، یعنی خانواده را بانوان برعهده دارند.

 

حجت‌الاسلام مقدمی با بیان این‌که حماسه کربلا یک رویکرد بزرگ سیاسی، اجتماعی و تربیتی است، تأکید کرد: اگر این حماسه را احیا کننده اسلام بدانیم، باید سهمی عظیم برای زنان در آن قائل شویم، زیرا اگر زنان شجاع، با ایمان و پاکباخته در صحرای کربلا نبودند رسالت عظیم حسینی ناتمام می‌ماند.

 

وی در پایان با اشاره به این‌که حماسه عاشورا را زنان و مردانی خلق کردند که مرگ سرخ و شهادت را بر زندگی ذلت‏بار ترجیح دادند، گفت: در این حماسه خونین بیشتر به نقش آفرینی یارانی که در رکاب حضرت به فوز عظیم شهادت نائل آمدند، توجه شده و نقش زنان کمتر مورد توجه بوده است، از این رو در حماسه عاشورا تنها از اسوه صبر و مقاومت زینب کبری (س) و نقش وی در پیام رسانی صحبت ‏شده است و متأسفانه نقش دیگر زنان حماسه شعور و شرف و آزادگی مورد غفلت واقع شده است. /949/ت303/ب3

ارسال نظرات