۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۳۰۰۲۹
حجت الاسلام ماندگاری:

از نقش تربیتی مساجد و هیئات غفلت نکنیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری خطاب به والدین تأکید کرد: مساجد و هیئات به عنوان باشگاه های تربیتی در پرورش روحیه شهادت میان فرزندان ما مؤثر هستند بنابراین نباید از این ظرفیت غافل شویم.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم سوگواری دهه دوم محرم در محل مسجد امام حسن مجتبی(ع) به مؤلفه های سبک زندگی شهدا و شروط رسیدن به مقام شهادت اشاره کرد و گفت: نخستین شرط رسیدن به مقام شهادت، گذشتن از گناه و لذت آن برای خدا است.

 

 

وی، دومین شرط را گذشتن از خطای دیگران در زمینه های مختلف عنوان و تصریح کرد: برخی تصور می کنند چون حکومت، جمهوری اسلامی است، خرج دین را باید حکومت بدهد در حالی که این گونه نیست و سیره و تأکید بزرگان و اولیای دین، بر مردمی بودن اداره امور دینی تأکید دارد.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری در تبیین شرط سوم اظهار کرد: اگر می خواهیم به مقام شهدا برسیم، باید از عزیزانمان که به تصریح آیه 24سوره توبه، شامل والدین، فرزند، همسر، منزل، اموال و تجارت است، بگذریم و این ها را بنا بر آنچه در آیه 261 سوره بقره توصیه شده، در موسسه مالی اعتباری خدا که 700 برابر سود می دهد سرمایه گذاری کنیم.

 

 

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که دوست داشتن و علاقه به این محبوب های حلال تا جایی باید باشد که مزاحم دوستی خدا نشود، افزود: اگر این ها را از خدا و اهل بیت(ع) و جهاد بیشتر دوست داشته باشیم، طبعا خدا و اهل بیت(ع) را فدای این ها خواهیم کرد.

 

 

وی خطاب به جوانان تأکید کرد: با کسانی(اهل بیت) رفاقت کنید که در قیامت که همه از شما فرار می کنند، برای کمک به شما به دنبالتان بگردند.

 

 

ثابت کنیم امام زمان(عج) را بیش از همه عزیزانمان دوست داریم

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که مادران شهدا ثابت کردند که امام حسین(ع) را بیش از فرزندانشان دوست دارند، افزود: در امتحانات زندگی نشان دهیم که امام زمان(عج) را بیش از همه عزیزانمان دوست داریم؛ آن حضرت سرباز می خواهد و اگر برایشان از عزیزانمان نگذریم، همچون جد غریبشان اباعبدالله الحسین(ع) تنها و فریاد «هل من ناصرٍ یَنصُرُنی» ایشان بی پاسخ خواهند ماند.

 

وی، گذشت از آبرو و جان خود را آخرین شرط نائل شدن به مقام شهادت معرفی و اظهار کرد: برای نمونه اگر جایی اشتباه عمل کردیم یا سخن نادرستی گفتیم، به آن اعتراف کنیم هر چند آبرویمان در خطر بیفتد.

 

 

مساجد و هیئات، باشگاه تربیتی و قرآن و عترت، نقشه راه پرورش شهید است

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص راهکارهای کسب شروط نامبرده نیز گفت: مساجد و هیئات به عنوان باشگاه های تربیتی در این زمینه بسیار مؤثر هستند؛ 90درصد رزمندگان اهل مسجد بودند و به عکس آمارها نشان می دهد90درصد کسانی که در زندان هستند اهل مسجد نبوده اند.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که شهدا روحانیت را به عنوان مربی تربیتی خود داشتند، افزود: نقشه تربیتی شهدا نیز قرآن و عترت بود که مطابق آن حرکت می کردند بنابراین ما هم اگر می خواهیم به مقام شهادت نائل شویم باید تلاش کنیم انس و ارتباط مستمر با قرآن و اهل بیت(ع) داشته باشیم.

 

 

گفتنی است مراسم سوگواری دهه دوم محرم ساعت 19:30 هر شب در محل خیمة الشهدای مشهد واقع در بزرگراه شهید بابانظر،انتهای بابانظر64، نبش شهیدآرمون30 برگزار می شود./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات