۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۳۰۲۹۶
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج:

خانه، مهد مکارم اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: ما هم مأموربه حفظ ظاهر و هم مأمور به توجه به باطن خود هستیم اما آنچه اصل است باطن است و خداوند برای دادن پاداش و کیفر، باطن بندگانش را درنظر می گیرد.
حجت الاسلام محمد رضا تويسركاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد رضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینی هیأت رزمندگان اسلام کاشان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج کاشان ملاک بهشتی شدن و جهنمی شدن را باطن انسان دانست و گفت: اگر در ظاهر دین دار، تقوا، ارزش مدار و ولایت مدار هستیم  باید در باطن خود نیز چنین ویژگی ها داشته باشیم و باطن و ظاهرمان یکی باشد.

 

وی افزود: دومین حالت برای ما می تواند این باشد که باطن ما بهتر از ظاهرمان  باشد یعنی اگر ظاهرمان خوب است باطن ما عالی باشد و اگر ظاهرما عالی است، باطن ما متعالی باشد.

 

به گفته وی سومین حالت ما انسان ها ظاهر خوب اما باطن بد است، از این رو اگر ظاهر ما خداترسی است اما در باطن ما اثری از خدا ترسی وجود نداشته باشد.

 

حجت الاسلام تویسرکانی یادآورشد: امام صادق(ع) می فرماید حالت اول و دوم مورد تأئید دین است اما کسی که در مکتب دین تربیت شده باشد باید باطن او بهتر از ظاهرش باشد اما وای به حال کسی که ظاهرش دیندار اما باطنش بی دین باشد، چنین کسی مادرش جهنم است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: ما حق نداریم ظاهرمان بی توجه به ارزش ها باشد بنابراین عنایت ما به ظاهر خواست خدا است اما این خواست خدا در حوزه دین داری باید هزار برابر باطن باشد همانگونه که علمای ما باطن دین شان را رصد می کنند.

 

حجت الاسلام تویسرکانی در ادامه با اشاره به این که بهترین افراد کسانی هستند که مشغول خودشان بوده و از عیب دیگران غافل هستند گفت: بزرگترین راهبرد دین فردسازی و خودسازی است لذا اگر من دغدقه اصلاح جامعه را دارم باید از خود شروع کرده و اصلاح شوم اما وای به حال کسی که خودش را رها کند و دغدقه دیگران را داشته باشد.

 

به گفته وی کسی که خود را رها کرده باشد توان دگر سازی ندارد بنابراین اگر به دنبال تغییر جامعه هستی ابتدا باید خودت را تغییر بدهی تا در جامعه تغییر ایجاد شود.

 

پدر و مادر بهترین الگوی تربیت فرزند هستند

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج یکی از دغدقه های خانواده را تربیت فرزندان دانست و تأکیدکرد: یکی از مهم ترین راه های تربیت فرزندان  این است که پدرو مادران الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند، در این صورت نیازی به نصحیت و موعظه نخواهد بود چرا که موعظه و نصحیت عملی را مشاهده می کنند.

 

حجت الاسلام تویسرکانی از محاسن اخلاق به عنوان ویژگی اجتماعی نام برد و با اشاره به نفرت جامعه نسبت به افراد بداخلاق یاد آورشد: افرادی که سه ویژگی نرم خویی، کلام زیبا و گشاده رویی را دارند مکارم اخلاق را دارد.

 

به گفته وی انسان خوش اخلاق ابتدا باید خوش اخلاقی خود را خرج همسرش و فرزندانش کرده و سپس به جامعه سرایت کند چرا که مرکز تمام ارزش ها خانه است و دانشگاه اصلی است بنابراین اگر دشمن بتواند خانواده را از ما بگیرد همه چیزرا از ما گرفته است.

 

خانه مهد مکارم اخلاق است

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج خانه را مهد مکارم اخلاق دانست و متذکرشد: همسر و فرزندان باید مکارم اخلاق را از مرد خانه ببینند، الفاط زیبا را از مردم خانه بشنوند ضمن اینکه از گفتن حرف های زیبا در خانه نباید خجالت نکشد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن مرکز خانه را نشانه گرفته و به دنبال تسخیر خانه ها است گفت: اگر امروز هریک از اعضای یک خانواده 5 نفره سرگرم، اینترنت، وایبر، وات ساپ وتانگو و گوشی تلفن همراه هستند و همه جدای از دیگر هستند این نقشه دشمن است تا خانواده ها را از یکدیگر جدا کنند.

 

به گفته وی  شبکه های مجازی آمده اند تا حقیقت ها را از ما بگیرند و ما را از یکدیگر جدا کنند، بنابراین بیایید با هم باشیم و این بساط را جمع کنیم ما متحجّر نیستیم اما هرچیزی حد و مرزی دارد، دوستی ها باید در خانواده موج بزند و خانه ها از کلمات قشنگ و عشق و محبت به یکدیگر لبریز شود چرا که این ها مکارم اخلاق است و باید به سرعت آن را کسب کنیم لذا تا دختران و پسران در چنین خانواده هایی باشد احساس شخصیت خواهند کرد و کسانی که احساس شخصیت کنند دچار منکرات نخواهند شد.

 

حجت الاسلام تویسرکانی یاد آورشد: آیه 199 سوره اعراف ، مکارم اخلاق در مسائل شخصی، اجتماعی و مسائل شخصی است، بنابراین مکارم اخلاق در حوزه فردی و شخصی این است که اهل عفو باشیم حتی اگر به ما ظلم شده باشد.

 

 برند شیعه صحیفه سجادیه است

 

وی با تأکید بر مطالعه دعای 39 کتاب صحیفه سجادیه این کتاب را برند شیعه خواند و یاد آورشد: دشمن در حالی می خواهد قمه را شاخصه شیعه معرفی کند که شاخصه معرفی شیعه کتاب صحیفه سجادیه امام سجاد است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج یاد آورشد: قمه را انگلستانی ها آوردند و در این راه سفیر انگلستان برای ترویج قمه زنی بین شیعیان کفن توزیع می کرد.

 

وی همچنین عفو را یکی ازنشانه های مکارم اخلاق دانست با اشاره به اینکه عفو شخصی با عفو اجتماعی متفاوت است یاد آورشد: عفو در مسائل اجتماعی فقط برعهده امام جامعه است که برخی ها به دلیل نوع جرمی که دارند در لیست عفو قرار نمی گیرند.

 

حجت الاسلام تویسرکانی یاد آورشد: در بحث سران فتنه نیز امروز برخی از آقازاده ها برای عفو کسانی تلاش می کنند که هنوز توبه نکرده اند اما با وجود اینکه جرم آنها تلاش برای براندازی نظام است اما در رأفت نظام اسلامی قراردارند.

 

وی افزود: هرچند که سران فتنه هنوز توبه نکرده اند اما عفو آنها به تشخیص امام جامعه است نه تشخیص دیگران، آقا زاده ها نمی توانند به جای امام جامعه برای عفو سران فتنه تصمیم بگیرند.   

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج به این افراد توصیه کرد خودشان را جای امام جامعه قرار ندهند بلکه مطیع جامعه باشند از این رو عفو در مسائل شخصی وجود دارد اما درمسائل اجتماعی عفو وجود ندارد و سران فتنه می خواهند با فضا سازی افکار خود را القا کنند اما آنها باید بدانند نظام اسلامی با کرامت است و اگر کسی مورد عفو قرارنگرفته است باید در خودش بازنگری داشته باشد./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات