۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۳۰۳۱۲
حجت الاسلام روحانی:

دیپلماسی لبخند در برابر زیاده خواهان نمی تواند اقتدار آفرین باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که دیپلماسی لبخند نمی تواند اقتدار آفرین باشد، گفت: نرمش بیش از حد در بعضی از مذاکرات و محافل موجب طمع دشمنان برای فشار بیشتر بر ملت ایران می شود.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع فعالان سیاسی و مذهبی این شهرستان با اشاره به برخی اظهار نظرهای مسؤولان دولت در خصوص لزوم مذاکرات  هسته ای و به توافق رسیدن با غرب گفت: متأسفانه دائماً برخی مسؤولان رفع مشکلات معیشتی مردم را به توافق در موضوع هسته ای گره می زنند و بر لزوم هر گونه توافقی اصرار دارند.

 

وی ادامه داد: براساس بیان کارشناسان اقتصادی مشکلات اقتصادی کشور ارتباطی چندان با بیرون کشور ندارد و بسیاری از مشکلات امروز کشور در حوزه اقتصاد به مشکلات درونی و زیر ساختی اقتصاد بر می گردد.

 

استاد حوزه علمیه بابل با انتقاد از این رویه خطاب به مسؤولان دولت گفت: نباید این قدر توقع کاذب و وعده های غیر واقعی را در جامعه به وجود آورد تا با آماده سازی افکار عمومی بخواهیم به خاطر آن به هر ذلتی تن دهیم.

 

وی افزود: نباید این مطلب اینگونه بیان شود که آقایان بگویند که به هر ذلتی و خفتی تن در می دهیم تا مشکلات برطرف بشود در صورتی که برطرف شدن مشکلات زیربنایی اقتصادی ارتباطی چندانی با رفع تحریم ها ی امروز کشور ندارد.

 

حجت الاسلام روحانی به تجربه تلخ دیگر کشورها در زیر بار رفتن به زورگویی غربی ها در قالب مذاکره پرداخت و خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر نیز همین کار را کردند اما نه تنها مشکلات آنها نیز برطرف نشد بلکه مشکلات دیگری در عرصه های سیاسی برای آنها به وجود آمد.

 

وی با تأکید براین که موضع مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشورمان باید تؤام با اقتدار و عزت باشد، تصریح کرد: تقاضای ما از مسؤولان دیپلماسی کشور این است که با کشورهایی که به عینه و به طور واضح دشمنی خود را با این ملت بیان می کنند مقتدرانه و در اندازه قدرت ملت بزرگ ایران برخورد کنند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل اذعان کرد: اگر لحظه ای در مقابلشان کوتاه بیاییم بر دشمنی خود می افزایند و با خوی استکباری خود سعی در شکستن ما دارند.

 

وی افزود: دیپلماسی شل و وا رفته و دیپلماسی که تنها بخواهد در صحنه ها و مجامع مختلف لبخند بزند، طمع دشمن را نسبت به ملت بزرگ ایران اسلامی بیشتر می کند و این پذیرفتنی نیست.

 

امام جمعه بابل با بیان این که دیپلماسی لبخند نمی تواند اقتدار آفرین باشد، گفت: نرمش بیش از حد در بعضی از مذاکرات و محافل موجب طمع دشمنان برای فشار بیشتر بر ملت ایران می شود.

 

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: در عین انجام مذاکره نباید در مجموعه رفتارهای وزارت خارجه کشور با آمریکا و کشورهای سلطه گر این چنین قلمداد شود که ملت ما از رویه ضد استکباری خود دست کشیده است.

 

وی با اشاره به برگزاری تجمع های باشکوه ملت و طنین فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر کشور افزود: این ملت همان گونه که طنین «مرگ بر آمریکا» را در روز 13آبان فریاد زد همین تقاضا را از دستگاه دیپلماسی، مجلس و همه مسؤولان دارد که طنین نابودی استکبار هیچ گاه از یاد مسؤولان نرود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات