۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۳۰۳۱۴
آیت الله سلیمانی:

واقعه عاشورا کلاس انسان‌سازی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عاشورا کلاس درسی است که بیش از هر چیز به ساختن انسان‌ها می‌پردازد؛ گفت: عزت، آزادی و عرفان عملی از جمله این دروس انسان‌ساز است.
سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در نخستین همایش «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» که 19 آبان در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد؛ گفت: واقعه عاشورا کلاس درسی است که بیش از هر چیز به ساختن انسان‌ها می‌پردازد؛ عزت، آزادی و عرفان عملی از جمله این دروس انسان‌ساز است.

 

وی اظهار داشت: تاریخ نمی‌تواند آهنگ عزت‌مندانه عاشورا را فراموش کند، این سرلوحه در کشورهای اسلامی متولد شد و برای انسان‌های آزاده جهان نعمتی بی‌بدیل اما برای مستکبران و اشقیا مانند یک صاعقه است؛ تحلیل این واقعه برای هر انسان و نه فقط مسلمانان ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در زمان رخداد عاشورا شیعه و سنی مفهوم نداشته و جامعه اسلامی به این دو مذهب تقسیم نشده بود؛ ضمن اینکه نقش حاکمان در مرزبندی مذاهب، غیرقابل انکار است؛ آنان بر اساس قواعد سیاسی که با مکر و حیله ترتیب داده بودند، به اختلاف افکنی پرداختند.

 

وی افزود: برای پی بردن به چگونگی قیام امام حسین(ع) از منظر اهل سنت باید به منابع قوی و ارزشمند آن توجه کرد؛ ما بر این باوریم که ذات اقدس ربوبی در تثبیت جایگاه اهل بیت(ع) در قرآن کریم، اشارات قراوانی دارد، کدام مسلمان است که اهل بیت را از آیاتی چون آیات مودت، ابرار، قربی و تطهیر جدا بداند؟! قطعا کسی نمی‌تواند این جایگاه را انکار کند.

 

آیت الله سلیمانی با بیان نمونه‌هایی از اشارات علمای اهل سنت در خصوص فضایل اهل بیت، گفت: متون روایی اهل سنت در وصف فضایل اهل بیت غوغا می‌کند که یک نمونه آن بیان صدها فضیلت از امام علی(ع) در مسند امام احمد حنبل است./831/پ202/ب4

ارسال نظرات