۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۰۳۶۷
در ماه محرم؛

مسابقات قرآنی چراغ هدایت در حرم رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسابقه قرآنی«چراغ هدایت» به صورت روزانه در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.
قرآن کريم

به  گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی لسانی، رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: همزمان با ماه محرم الحرام، همه روزه در دارالقرآن الکریم، مسابقات قرآنی برگزار می‌شود که زائران با مراجعه به کتاب شریف قرآن می‌توانند به سوالات پاسخ می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این مسابقه‌ها با مراجعه به قرآن کریم، ضمن تلاوت آیه یا آیات، با معنا و مفاهیم آن آیه آشنا ‌می‌شوند.


رییس اداره علوم قرآنی 
آستان قدس رضوی  افزود: مسابقات «شکوه هشتم»، «از قرآن بپرس» و مسابقه فرهنگی«چند قدم با امام شهید» همه روزه ویژه نوجوانان، مسابقه فرهنگی« کاروان عشق» و «امام رئوف(ع» ویژه بزرگسالان و «فرشتگان آسمانی» و «در محضر قرآن6» ویژه کودکان شرکت‌کننده در جنگ قرآنی با موضوع نقاشی و پاسخ به سوالات در صحن دارالقرآن‌الکریم تدارک دیده شده است.


لسانی با اشاره به این که ارائه الگوی رفتاری اهل بیت(ع) به ویژه برای نسل جوان در سایه تبیین شخصیت‌های حاضر در واقعه عاشورا از اهداف برگزاری مسابقات فرهنگی است، عنوان کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی نیز آموزش و آشنایی بیشتر زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با سوره‌های قرآن و مفاهیم آن است.


وی یادآور شد: نفرات برگزیده در این مسابقات پس از انتخاب به قید قرعه در محفل روز بعد جوایزی به رسم یادبود و تبرک اهدا می‌شود./1308/د102/ب5
 

ارسال نظرات