۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۳۰۳۸۵

المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه بابل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بابل از برگزاری المپیاد علمی طلاب این شهرستان خبرداد.
مدير حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر حوزه علمیه بابل امروز در جلسه هماهنگی برگزاری المپیاد علمی طلاب این شهرستان با بیان این که این المپیاد در جهت ایجاد رقابت سالم و ارتقای سطح علمی طلاب در مدارس علمیه این شهرستان برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری مسابقات علمی یکی از بارزترین و بهترین شیوه های ارزیابی دانش پژوهان محسوب می شود.

 

وی با بیان این که این مسابقات به صورت سراسری برگزار می شود، اذعان کرد: در پیروی از مطالبات حکیمانه مقام معظم رهبری و اهتمام شورای عالی حوزه علمیه برای  ایجاد زمینه شناسایی، جذب، رشد و شکوفایی استعداد های برتر و نخبگان حوزوی این المپیاد همزمان با سراسر کشور به صورت شهرستانی در پنجشنبه 13 آذر امسال برگزار خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه بابل تصریح کرد: برای ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم  و نظام مند بین طلاب و فضلای حوزه و بهره گیری از توانمندی های آنان طرح جامع مسابقات در قالب برنامه مستمر در مدارس علمیه برگزار می شود.

 

وی از دیگر اهداف برگزار مسابقات علمی را امکان ارزیابی مدارس علمیه بیان کرد و افزود: طرح جامع برگزاری مسابقات علمی امکان ارزیابی، ارتقاتو بهبود نظام آموزشی را در سطح مدارس فراهم می آورد.

 

حجت الاسلام پوراکبر، اهدای جوایز ارزنده، ایجاد امکان برای اخذ واحدهای بیشتر درسی، قرار گرفتن در اولویت جذب به عنوان استاد و مدرس حوزه و ایجاد امکان اخذ آزمون شفاهی بدون رعایت نوبت و عدم رعایت فاصله زمانی را از جمله مهم ترین مزایای این دوره از مسابقات علمی دانست.

 

وی ادامه داد: پذیرش در رشته های تخصصی بدون آزمون ورودی، اهدای لوازم کمک آموزشی از دیگر مزایای قرار گرفتن در زمره نفرات برتر مسابقات است.

 

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که نفرات برتر به مسابقات استانی و کشوری راه خواهند یافت، گفت: این دوره از مسابقات که در سطح مدارس شهرستانی برگزار می شود شامل همه پایه های تحصیلی تکمیلی است.

 

وی با تاکید بر ارتقای سطح آموزشی در مدارس پنجگانه علمیه برادران بابل گفت: بر اساس تصمیم شورای مدیریت حوزه علمیه بابل از این پس آزمون های شفاهی مدارس با نظارت این مدیریت برگزار می شود. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات