۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۳۰۵۳۶
امام جمعه بندرعباس تأکید کرد؛

ضرورت بررسی زندگی امام سجاد از بعد اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این‌که ما باید از زندگی امام سجاد(ع) در مسأله حکومت‌داری الگوبرداری کنیم،‌ گفت: باید زندگی امام سجاد(ع) را از بعد اقتصاد مقاومتی بررسی کنیم.
آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس و نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس در نخستین همایش «سید‌العابدین» ویژه چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) که پیش از ظهر امروز به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به تحریف شخصیت امام سجاد(ع) گفت: بسیاری قبل از انقلاب امام سجاد(ع) را با عبارت نا شایست امام بیمار میشناختند که این شناخت غلط بود و بعد از انقلاب هم تحت عنوان امام دعا می‌شناسند که این شناخت نیز ناقص است.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) بدون تردید امام دعا است و دعا نامه‌ای چون صحیفه سجادیه وجود ندارد، به نقل از پدر مرحوم مجلسی زمانی مردم اصفهان به برکت صحیفه سجادیه مستجاب‌الدعوه شدند، و صحیفه سجادیه در هندوستان مدتی به عنوان کتاب درسی تدریس می‌شد.

 

امام جمعه شهر بندر عباس در ادامه گفت: کتاب صحیفه سجادیه سند حقانیت شیعه است چرا ما آن را رها کردیم و از آن بهره نمی‌بریم معروف‌ترین متن دعایی زبور داوود است که در مقابل صحیفه سجادیه هیچ است صحیفه سجادیه شامل حکمت، علوم فراوان، دعا و راهنمایی برای فهم قرآن است.

 

آیت‌الله نعمیم آبادی با اشاره به ترسیم غلط برخی از امام سجاد(ع) عنوان کرد: این ترسیم غلط است که امام تا پایان عمر صرفا با گریه و دعا اعتراض خود را نشان داد گریه و دعای امام در جامعه تاثیر داشت اما امام صرفا برای این گریه نمی‌کرد بلکه ایشان از عمق جان می‌سوختند این تحریف حرکت ائمه(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این‌که امروز باید از امام بهره‌های فراوان ببریم، بیان داشت: امام سجاد(ع) از نزدیکی خود به پیامبر(ص) کوچکترین سوء استفاده را نکردند ما باید امام سجاد(ع) را از این بعد شناخته و از آن در حکومت و جامعه الگو برداری کنیم، مدیران و جامعه ما بیش از به این مساله باید توجه کنند.

 

وی با اشاره به این‌که امسال در سال اقتصاد مقاومتی و سال فرهنگ قرار داریم، ابراز کرد: ما باید زندگی امام سجاد را از بعد اقتصاد مقاومتی بررسی کنیم در تاریخ است که ایشان زندگی 100 خانواده را بدون اینکه خود آنها اطلاع داشته باشند اداره می‌کردند آیا ثروتمندان شیعه این‌گونه هستند؟ اگر ثروتمندان و قدرتمندان امام سجاد(ع) را بشناسند و مانند ایشان مشکلات جامعه را حل کنند در کشور فقیری باقی نمی‎ماند.

 

امام جمعه شهر بندر عباس در ادامه افزود: ما تا زمانی که نداریم صرفه جویی می‌کنیم اما امام سجاد(ع) با وجود اینکه داشتند در زندگی صرفه جویی می‌کردند در عین حال به دیگران کمک کرده و بسیاری از بردگان را خریداری کرده و آزاد می‌کردند اگر ما زندگی امام سجاد(ع) و سایر ائمه(ع) را برای خود الگو قرار می‌دادیم امروز تخم مرغ و سنگ قبر از چین وارد نمی‌کردیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این فرهنگ صرفه‌جویی در عین داشتن منطق زندگی ائمه(ع) است که باید در جامعه اشاعه دهیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات