۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۳۰۵۴۷
کارشناس و مبلغ دینی:

راه وسیع شدن رزق مراقبت بر پاکی روح است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی گفت: راه وسعت رزق انسان آن است که همواره بر طهارت جسم و روحش مراقبت داشته باشد و این بدان معنا است که چشم و گوش و زبان و دست و پا و عقل که همان قوه خیال است پاک باشد.
رزق و روزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام جعفری، کارشناس امور دینی و مبلغ حوزوی، شب گذشته در مجلس عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) با بیان اینکه رزق انسان شامل مادیات و معنویات است گفت: انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است و خداوند متعال برای هر دو بعد انسان رزقی قرار داده است.

 

وی افزود: رزق انسان غیر از اموال و دارایی او است، گاهی ممکن است اموال یک نفر زیاد باشد ولی رزق او اندک باشد از آن جهت که بهره جسم و روح آن شخص از اموالش اندک است، بهره روح از اموال که صورت مادی دارند به مصرف آنها در راه خدا بستگی دارد.

 

کارشناس امور دینی و مبلغ حوزوی ادامه داد: راه وسعت رزق انسان آن است که همواره بر طهارت جسم و روحش مراقبت داشته باشد و این بدان معناست که چشم و گوش و زبان و دست و پا و عقل که همان قوه خیال است پاک باشد،‌ و لازمه همه اینها مراقبت بر پاکی روح است.

 

وی با اشاره به اینکه مراقبت بر پاکی اعضا و جوارح سخت است و به تمرین نیاز دارد گفت: اگر گوش انسان به شنیدن صدای موسیقی حرام و چشم انسان به دیدن نامحرم عادت کرد با آن گناه انس می‌گیرد،‌ انس که زیاد بشود تبدیل به باور می‌شود و باورهای انسان تبدیل به رویه و رفتار می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: ناپاک بودن عقل و قوه خیال نیز مانع رزق وسیع هستند، برخی انسان‌ها به همه سوء ظن دارند و رفتار دیگران را جز توطئه نمی‌بینند،‌ انسان باید سعی کند ذهن خود را از قضاوت‌های زود هنگام پاک کند.

 

وی با بیان ادعیه‌ای که در طلب رزق وارد شده است افزود: در اغلب دعاها خواستار رزقی حلال و طیب هستیم یعنی اول به پاکی معنوی رزق تأکید شده است که حرام نباشد و سپس به پاکی ظاهری اشاره شده که از نجاسات و مکروهات نباشد.

 

کارشناس امور دینی ابراز کرد: راه‌های دیگر وسیع شدن رزق آن است که انسان قبل از اذان در مسجد باشد، و همچنین توسل به اولیای معصوم  الهی به ویژه حضرت اباعبدالله(ع) موجب وسعت رزق است.

 

وی با اشاره به قرآن حکیم گفت: خدای متعال در قرآن می‌فرماید چه کسی حاضر است از اموالش به خداوند قرض دهد،‌ و در ادامه آیه می‌فرماید کسانی که چنین کند در مقابل خداوند به ایشان عقل وسیع عطا می‌کند یعنی جبران الهی از جنس مادیات و پول نیست بلکه وسعت عقل است./914/پ203/ب4

ارسال نظرات