۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۳۰۶۱۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت در ایجاد شبکه ملی اطلاعات سهل انگاری می‏کند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و وزارت ارتباطات باید در امر کنترل و هدایت فضای مجازی با برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی به صورت منظم و با سرعت عمل کنند.
طاهري

حجت‏الاسلام سیدعلی‌محمدطاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره وقفه موجود در ایجاد شبکه ملی اطلاعات گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلات شبکه‏های مجازی و اینترنت در اختیار قرار دادن اخبار، اطلاعات، و اسناد محرمانه کشور به صورت رایگان و آسان به سرویس‏های جاسوسی غرب و صهیونیسم است.

 

وی در ادامه با انتقاد از وزارت فناوری و ارتباطات اظهار داشت: متأسفانه وزارت ارتباطات بسیار کند در این رابطه عمل می‏کند و اگر به این نحو و با این سرعت بخواهد ادامه دهد همه خانواده‏ها و اجتماع را در معرض تهاجم فرهنگی غرب قرار می‏دهد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت تصریح کرد: متأسفانه آقای رییس جمهور جلسات شورای عالی فضای مجازی را چند ماه به تعویق انداخت و بعد از برگزاری جلسه هم به بحث در مسائل کم اهمیت حذف فیلترینگ و پهنای باند اینترنت پرداخت.

 

حجت‏الاسلام طاهری با اشاره به عملکرد مجلس در این رابطه خاطر نشان کرد: مجلس در تلاش است که کمیته فناوری ارتباطات را در وزارت ارتباطات ادغام کند تا شورای عالی فضای مجازی را به فعالیت وا دارد و در ضمن مجلس با طرح سؤال از وزیر ارتباطات از ایشان برای پاسخگویی در وقفه ایجاد شده دعوت به عمل آورده است.

 

نماینده مردم گرگان یادآور شد: کشور‏های غربی نفوذ اسلام در کشور‏های خود را بسیار جدی می‏گیرند و شبکه‏های اسلام گرایان را فیلتر می‏کنند ولی متأسفانه در ایران برعکس عمل می‏شود تا جایی که رییس جمهور با دفاع از فیس بوک و شبکه‏های اجتماعی فاسد در واقع از خطوط قرمز آنها دفاع می‏کند.

 

وی کشور را دارای متخصصان و نخبگان بسیاری دانست و گفت: در داخل متخصصان ارتباطی فراوانی داریم که توانایی اداره فضای مجازی را دارند که اگر امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد و حمایت‏های لازم صورت گیرد کنترل این فضا مشکل نیست.

 

حجت‏الاسلام طاهری در پایان ابراز داشت: حوزه‏ها، دانشگاه‏ها و فعالان فرهنگی توان اشباع و اداره شبکه ملی اطلاعات را دارند ولی باید مسؤولان به آنها فرصت لازم را بدهند./1329/ت302/ج

 

ارسال نظرات