۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۳۰۶۷۸

آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور مرحله شهرستانی آزمون مفاهیم قرآن کریم با حضور بیش از یک هزار و 500 نفر در شهرهای مختلف آذربایجان غربی برگزار شد.
برگزاري مسابقات قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مرحله شهرستانی آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف آذربایجان غربی برگزار شد.

 

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: مرحله شهرستانی آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم در قالب سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، صبح امروز 22 آبان ماه در شهرستانهای مختلف استان برگزار شد.

 
وی با اشاره به این که آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم ویژه مقطع بزرگسالان است، اظهار کرد: 28 هزار و 578 نفر برای شرکت در مرحله شهرستانی آزمون تخصصی مفاهیم نام نویسی کرده بودند که از این تعداد یک هزار و 550 نفر صبح امروز با هم به رقابت پرداختند.
 

وی افزود: این آزمون به صورت هماهنگ در سراسر استان در ادارات اوقاف و امور خیریه و یا یکی از امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستانها برگزار شد.

 
حجت الاسلام اصغرنژاد در خصوص نحوه آزمون اضافه کرد: سؤالات آزمون تخصصی مفاهیم قرآن در مرحله شهرستانی از ابتدای سوره مبارکه المائده تا پایان همان سوره از تفسیر نمونه تألیف حضرت آیت الله مکارم شیرازی طراحی شده بود و شرکت کنندگان برای پاسخ به 70 سؤال تستی سه نمره ای رقابت کردند.
 
وی افزود: نمره آزمون 210 امتیاز را شامل می شود و افرادی که بتوانند حداقل 70 درصد نمره را کسب کنند به مرحله استانی راه خواهند یافت.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از هر شهرستان نفرات اول تا پنجم ( برادران و خواهران) به مرحله استانی راه می یابند.
 
و ی تصریح کرد: راه یافتگان به مرحله مقدماتی (کتبی) کشوری سال گذشته از این مرحله معاف می باشند و مجاز به شرکت در مرحله استانی مسابقات هستند.
 
جت الاسلام اصغرنژاد اعلام کرد: مرحله استانی سی و هفتمین دوره آزمون تخصصی قرآن کریم چهارم دی ماه در یکی از بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود./936/پ202/ب4
ارسال نظرات