۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۳۰۶۸۳
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها(89)

حوزه باید طلایه‌دار مقابله با منکرات و ضد ارزش ها باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با تاکید بر این که حوزه باید نخستین نهادی باشد که در مقابله با منکرات گام برمی دارد، گفت: نقد دستگاه های فرهنگی و هنری باید از حوزه کلید بخورد.
کوشکي در غرفه خبرگزاري رسا در نمايشگاه مطبوعات

محمد صادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه روحانیت در انقلاب اسلامی پیشگام بوده است، گفت: توقع میرود که این نقش تا آینده با همین کیفیت انقلابی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه روحانیت باید مانند اوائل انقلاب در همه زمینه ها پیشتاز باشد، ابراز داشت: امام خمینی(ره) در همه عرصه ها پیشتاز بوده اند و این پیشتاز بودن سبب شد که مردم از عمق وجود ایشان را حمایت و همراهی کنند.

کوشکی اظهار داشت: این توقع می‏رود که حوزه‏های علمیه و روحانیت حرکت‏های جهادی و فرهنگی را کلید بزنند و پرچمدار این فعالیت‏ها باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در ادامه با بیان این‏که باید نقد دستگاههای فرهنگی هنری موجود، در حوزههای علمیه صورت گیرد، تصریح کرد: نقد و نهی از منکر همه فعالیت‏ها و دستگاه‏های اجرایی باید از درون حوزه‏های علمیه کلید بخورد و شروع شود.

وی با تاکید بر این مطلب که حوزه علمیه نباید در مقابل بی عدالتی در جامعه ساکت بماند و موضع نگیرد، ابراز داشت: امروزه مشاهده میشود که اسلام ستیزی در برخی از نشریات و یا کلام بعضی از مسؤولین بیداد میکند و این وظیفه حوزه‏های علمیه و روحانیت است که باید در این زمینه موضع بگیرد و پاسخگوی آنها باشد.

کوشکی با اشاره به اینکه روحانیت پرچمدار انقلاب اسلامی است و نباید اجازه دهد که این پرچمداری به پیروی تبدیل شود، اظهار داشت: توقع می رود که روحانیت و حوزههای علمیه، امام خمینی(ره) را الگوی خویش در زمینه پیشتاز بودن قرار دهند و اجازه ندهند که به حاشیه بروند./922/پ200/ج

 

ارسال نظرات