۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۳۰۸۲۱

آغاز به کار پژوهشکده فقهی در شهرستان بابل

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به فعالیت هفت مدرسه علمیه برادران و خواهران در این شهرستان از آغاز فعالیت پژوهشکده فقهی در بابل خبر داد.
مدير حوزه علميه بابل

حجت الاسلام  عبدالعلی پور اکبر، مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با بیان توسعه برنامه های پژوهشی در حوزه علمیه بابل خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای فقهی و وجود علما و روحانیان برجسته در سال 92 حوزه علمیه شهرستان بابل اقدام به تأسیس پژوهشکده فقهی به عنوان یک نهاد علمی فکری کرد.

 

وی با بیان این که راه اندازی پژوهشکده فقهی حوزه بابل با پیشنهاد معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور صورفت گرفت، تصریح کرد: این پژوهشکده پس از بازدید از امکانات و ظرفیت های شهرستان و وجود مدارس علمیه پنج گانه برادران و دو مدرسه علمیه خواهران راه اندازی شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت پژوهش در حوزه دین اشاره و تصریح کرد: توجه به مسائل نظرى، عملى و مقتضیات دین‏دارى در عصر حاضر و تلاش در جهت نشان دادن توانایى فقه در پاسخ‏گویى به نیازهاى نوپیداى جامعه امروز ضرورت پژوهش در حوزه فقه را به صورت سازماندهی شده ایجاب می کند.

 

وی از جذب  طلاب و روحانیان پژوهشگر برای پژوهشکده فقهی حوزه علمیه بابل خبر داد و گفت: حوزه علمیه شهرستان در نظر دارد  به منظور تکمیل کادر پژوهشگری خود در بخش غیرحضوری از بین طلاب برادر و خواهر سطح دو اقدام به جذب پژوهشگر کند.

 

حجت الاسلام پوراکبر مزایای عضویت و جذب در این پژوهشکده را مورد اشاره قرار داد و افزود: پرداخت پژوهانه، برگزاری دوره های تخصصی پژوهشگری و چاپ آثار پژوهشی در قالب کتاب و نشریه از مزایای جذب در پژوهشکده فقهی حوزه علمیه بابل است.

 

وی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را اعلام کرد و خاطرنشان کرد: علاقمندان با در دست داشتن رونوشت شناسنامه و کارت ملی، دو قطعه عکس سه در چهار، رونوشت آخرین مدرک تحصیلی و برگه ارزیابی با مهر و امضای مرجع صادر کننده به مدرسه علمیه فیضیه مازندران مراجعه کنند.

 

مدیر حوزه علمیه بابل، آخرین مهلت ثبت نام را تا تاریخ 29 آبان اعلام کرد و گفت: علاقمندان می توانند همه روزه تا 29 آبان با از ساعت 8 الی 10 صبح به دفتر پژوهشکده فقهی حوزه علمیه بابل واقع در مدرسه علمیه فیضیه مازندران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32072647 تماس حاصل کنند./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات