۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۳۰۹۱۱
نماینده خبرگان رهبری:

لغو تحریم‌های اقتصادی کمترین خواسته ملت از مذاکره‌کنندگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: تمامی مذاکرات بایستی در راستای احقاق حقوق مسلم ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و لغو تحریم‌های اقتصادی باشد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: هدف طرف غربی تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی است.

 


وی با بیان این‌که تمامی مذاکرات بایستی در راستای احقاق حقوق مسلم ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و لغو تحریم‌های اقتصادی باشد، افزود: مصلحت اندیشی آمریکا با رژیم صهیونیستی در این مذاکره ها نیز گواهی بر هماهنگی غرب و حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین تصریح کرد: سکوت جامعه جهانی در برابر کشتار مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی دردی بزرگ در دل امت اسلامی است، به عبارت دیگر سکوت نهادهای بین المللی در برابر این جنایت ها، نوعی مشروعیت بخشی به این اقدام هاست.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که چهره پلید و کریه رژیم صهیونیستی در تمامی جهان رسوا شده است، افزود: رژیم صهیونیستی و استکبار با انجام این جنایت ها درصدد تأمین امنیت خود در منطقه هستند، اما جوانان اسلام هیچ وقت اجازه تحقق این آرزو را نخواهند داد.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که آرمان مقابله با اشغالگران صهیونیستی در آموزه های جوانان مسلمان پرورش یافته است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی و حامیانش با هم متحد شده‌اند تا برای دستیابی به مطامع خود به یکدیگر کمک می کنند که متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی نیز در این ارتباط سکوت اختیار کرده اند.

 


وی حمایت از آرمان فلسطین را یکی از سیاست های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: هم اکنون جوانان فلسطینی برای گرفتن حقوق خود نیازمند وحدت و یکپارچگی و حمایت امت اسلامی از آنان در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی هستند
.

 


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز بزرگداشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی اظهار داشت: با توجه به این‌که کتاب المیزان علامه طباطبایی نفیس ترین تفسیر معاصر از قرآن به شمار می رود، نامگذاری این ایام در راستای کتاب محور بودن دین ما انجام شده است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که سالروز رحلت مؤلف کتاب نفیس المیزان با عنوان روز کتاب و کتابخوانی نام گرفته است، گفت: روز کتاب و کتابخوانی یک فرصت طلایی برای معرفی شخصیت های متعالی و تاریخ ساز کشور است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات