۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۳۱۰۸۸
آیت الله نمازی:

هنر استفاده از تمامی ظرفیت های حج را نداریم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: به دلیل افزایش گناهان در آینده نزدیک همه بشریت متوجه خواهند شد هیچ راهی به غیر از توحید نیست و همه در حول محور توحید قرار خواهند گرفت.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان شنبه شب در دیدار رییس اداره حج و زیارت و کارگزاران حج و زیارت کاشان با اشاره به آیه 96 سوره مائده «جعل الله الکعبة البیت الحرام قیاما للناس»، گفت: خیلی ها این آیه را متوجه نشده اند که خداوند کعبه را برای برای ناس قرار داده است.

 

وی با اشاره به این که جعل الله تکوینی است یا تشریحی گفت: جعل الله هم تکوینی است و هم تشریحی است چرا که کعبه برای قیام للناس قرار دارد از این رو نگفته کعبه فقط برای متقین است.

 

به گفته وی، از این آیه می شود این گونه استنباط کرد که در آینده نزدیک به دلیل افزایش گناهان در جهان و کشتار مردم هیچ راهی برای بشریت باقی نخواهد ماند به غیر از راه توحید و همه جمعیت دنیا به حول محور توحید خواهند آمد.

 

آیت الله نمازی گفت: باید روی مسأله حج و حکمت حج بیشتر کارکرد چون همه ما اعتقاد داریم آینده جهان از آن اسلام است و اسلام در آینده در تمامی جهان گسترده خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به ناشناخته ماندن برخی از موافقی که در حج است یاد آورشد: حج به قدری مهم است که برخی از ائمه اطهار(ع) با پای پیاده به حج می رفتند که این امر بیانگر این است که در حج خبرهای مهمی است، پیام هایی که از عرش می آید که اگر آنتن های گیرنده انسان قوی باشند می تواند این ‍پیام ها را دریافت کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری از حج به عنوان سرمایه عظیمی برای جهان اسلام نام برد تاکید کرد: ما هنوز هنر استفاده از تمامی ظرفیت های حج را نداریم.

 

آیت الله نمازی یاد آور شد: در زمان حج حضرت ابراهیم و اسماعیل خادم کعبه بودند و خداوند به آنها گفت: بروید خانه خدا را از تمیز کنند و بت هایی که بر سر راه بود بشکنند.

 

وی با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسأله برائت در حج از سوی امام خمینی(ره) مطرح شد و همه در کنگره عظیم حج مسلمانان از مشرکان برائت می جویند گفت: این سرمایه عظیمی برای جهان اسلام است که باید آن را حفظ کرد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات