۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۱۶۳۳
حجت‌الاسلام حسین خانی:

مسؤولان فرهنگی برای خوشامد عده‌ای نسبت به وظایف خود کوتاهی نکنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به بی‌تفاوتی برخی از مسؤولان در عرصه فرهنگ گفت: مسؤولان کشور با توجه به نامگذاری سال فرهنگ از طرف رهبر معظم انقلاب، اقدامات جدی و جهادی را در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی انجام دهند؛ نباید برای کسب محبوبیت و خوشامد قشر خاصی در انجام وظیفه خود کوتاهی کنند.
حجت الاسلام هادي حسين خاني، معاون تهذيب حوزه هاي علميه سراسر کشور

حجت‌الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی قبل در رابطه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت «دولت بنا ندارد شبکه‌های اجتماعی که در چارچوب می‌توان از آنها استفاده کرد را به دلیل مسائل اقتصادی مسدود کند؛ ما همواره از کاربران خواهش کرده‌ایم که از این شبکه‌ها استفاده مجاز کنند» که این مطلب قابل تأمل و بررسی است.

 

وی روش استفاده از شبکه‌های اجتماعی را متفاوت دانست و یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی دارای مزایا و معایبی هستند چنان که قرآن در مورد شراب و قمار نیز به این مطلب اشاره می‌کند و ضرر و معایب آنها را برای جامعه بیشتر و بزرگتر از نفع و سودشان می‌شمارد.

 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، آسیب‌ و ضرر شبکه‌های اجتماعی را عمیق و جدی خواند و تأکید کرد: باید به ضرر شبکه‌های اجتماعی و نگرانی خانواده‌ها توجه داشته باشیم و فقط به منافع ظاهری این شبکه‌ها اکتفا نکنیم.

 

وی نظارت در امور فرهنگی را مهمتر از امور اقتصادی دانست و افزود: نباید به جای نظارت و برنامه‌ریزی منطقی؛ نگاه سطحی به مسائل فرهنگی داشته باشیم و به خواهش و تمنا متوسل شویم.

 

حجت‌الاسلام حسین خانی به تهاجم فرهنگی و برنامه‌ریزی دشمنان برای تغییر در ارزش‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: همان گونه که وزارت بهداشت در عرضه مواد غذایی به جامعه نظارت دارد تا مواد غذایی غیربهداشتی به مردم عرضه نشود در مسائل فرهنگی نیز باید نظارت بیشتر و بالاتری وجود داشته باشد.

 

وی افزود: تشخیص صحیح و فاسد در برخی از امور فرهنگی به تخصص نیاز دارد که این وظیفه دستگاه‌های نظارتی و نهادهای مسؤول است و نباید به بهانه‌ کسب محبوبیت و خوشحالی در میان قشر خاصی از انجام وظیفه کوتاهی کنند.

 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه به بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با مجلس خبرگان اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند «مسأله فرهنگ همانند اقتصاد نیست که با سبد کالا و مسائل دیگر قابل ترمیم باشد» و هنگامی که رهبرمعظم انقلاب و مراجع تقلید با این صراحت، نگرانی خودشان را در مورد مسأله فرهنگ مطرح می‌کنند نباید مسؤولان فرهنگی و دولتی بی‌تفاوت از کنار این مسائل بگذرند.

 

وی با اشاره به بی‌تفاوتی برخی از مسؤولان در عرصه فرهنگ تصریح کرد: مسؤولان کشور با توجه به نامگذاری سال فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب، اقدامات جدی و جهادی را در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی انجام دهند که بی‌توجهی به امور فرهنگی شایسته نیست و موجب ایجاد مشکلاتی برای کشور شده است.

 

حجت‌الاسلام حسین خانی در پایان تنها راه حل برطرف شدن آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی را اینترنت ملی و داخلی دانست و افزود: ما باید هر چه سریعتر به سمت استفاده از اینترنت داخلی و ملی حرکت کنیم که می‌تواند موجب استفاده گسترده و مجاز در عرصه‌های مختلف شود و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی را نیز نخواهد داشت./908/ت302/ف

ارسال نظرات