۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۳۱۶۷۸
معاون وزیر آموزش و پرورش:

فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس احیا شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مقصد آموزش و پرورش، تربیت است، بر احیای فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس تأکید کرد
فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس احیا شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز 28 آبان در ششمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی در محل خانه معلم مشهد به بیان اولویت های ده گانه حوزه پرورشی پرداخت.

 

وی بر استفاده مفید از ظرفیت شوراها و تشکل‌ها و سازمان‌های دانش‌آموزی تاکید کرد و افزود: خراسان رضوی در زمینه تشکل‌های دانش‌آموزی پیشتاز بوده است و ظرفیتی که سازمان دانش‌آموزی در آموزش و پرورش دارد هیچ بخش دیگری ندارد و سازمان دانش‌آموزی بازوی اجرایی برای مدیر آموزش و پرورش است.

 

کفاش درادامه  با تأکید بر زنده‌شدن سرانه پرورشی، گفت: امسال در بودجه سال 94 به  دنبال تصویب سرانه پرورشی در مدارس هستیم تا فعالیت‌های پرورشی  رونق بگیرد که سال گذشته ما 50 درصد موفق بودیم و امیدواریم امسال این موفقیت به صد در صد برسد.

 

وی با بیان این که مقصد آموزش و پرورش، تربیت است و خروجی آموزش و پرورش باید متناسب به امور تربیتی باشد، اظهار کرد: تربیت وظیفه همگان است و انجام فعالیت‌های تربیتی جزئی از آموزش و پرورش است.

 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که‌ تربیت اساس کار خانواده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش دانش‌آموز را چند ساعتی تحویل می‌گیرند و به خانواده تحویل می‌دهند و در همین چند ساعت تربیت او را به عهده می‌گیرند.

 

کفاش، بحث نماز و قرآن را دومین اولویت حوزه پرورشی عنوان کرد و گفت: در مدارس باید بحث نماز و قرآن و ساحت‌های ششگانه تربیت باید جدی گرفته شود.

 

 وی با بیان این که نگاه جامعه به مجموعه فعالیت‌های پرورشی و ارتقای کیفیت آن یکی دیگر از اولویت‌های حوزه پرورشی است، ابراز کرد: ارتقای کیفیت یک اصل است که باید از تعداد کاسته و به کیفیت افزوده شود.

 

وی، جریان‌سازی فرهنگی، تربیتی را از دیگر اولویت‌های حوزه پرورشی دانست و افزود: این بدان معنا است که فعالیت‌های فرهنگی،تربیتی باید تبدیل به یک جریان شوند.

 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر توانمندسازی مربیان و مشاوران  برای حضور و فعالیت در فضای مجازی، گفت: معلمان باید معلومات خود را در این عرصه نوسازی کنند چرا که فیلترینگ راه‌حل مناسب نیست و جواب نمی‌دهد بلکه باید فضاها را درست کرد.  

 

وی افزود: مقابله کردن با تکنولوژی در عرصه فرهنگی راه‌حل مناسبی نیست در این زمینه راهکار مناسب اینست که باید در عرصه فرهنگی ورود فعال داشته باشیم تا حوزه فضای مجازی  رونق تازه بگیرد.

 

کفاش به راه‌اندازی تشکل‌های خیرین فضای پرورشی‌ساز اشاره و تصریح کرد: این تفکر در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است و مدرسه‌سازی امری واجب‌تر از مسجدسازی است.

 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش همچنین بر احیای فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی  در مدارس تأکید کرد./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات