۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۳۱۶۸۵
امام جمعه کوهرنگ:

تبیین مسائل سیاسی مهم ترین جنبه وجودی صحیفه سجادیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ گفت: امام سجاد(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش با عنوان امام زمان نمی‌توانست حکومت سیاسی داشته باشد و مسائل سیاسی را بین مردم تبیین کند؛ از این رو اقدام به‎نوشتن کتاب «صحیفه سجادیه» کرد.
حجت الاسلام طباطبايي ، امام جمعه کوهرنگ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، شامگاه چهارشنبه 28 آبان ماه، در اجتماع بسیجیان شهرستان کوهرنگ در مسجد النبی(ص) شهر چلگرد، با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، این امام همام را معدن علم اهل بیت(ع) معرفی کرد و اظهار داشت: نقش امام سجاد(ع) در ماندگاری قیام کربلا و رسوا کردن یزید و دستگاه خلافت بر کسی پوشیده نیست.
 
امام جمعه کوهرنگ با بیان این که امام سجاد(ع) پیام رسان کربلا بود و پیام قیام عاشورا را به گوش جهانیان رساند، خاطرنشان کرد: پس از واقعه عاشورا حکومت بنی امیه قصد داشت تا نام و یاد شهدای کربلا را از میان بردارد و با تحریف واقعه عاشورا هدف اصلی امام حسین(ع) یعنی مبارزه با ظلم و بیداد و احیای امر به معروف و نهی از منکر را از بین ببرد، اما با سخنرانی ‌های افشاگرانه امام سجاد(ع) در مجلس عبید‌الله ابن زیاد، عموم به حقیقت قیام تاریخ ‌ساز امام حسین‌(ع) پی بردند.
 
این مقام مسؤول، همراهی امام سجاد(ع) با کاروان شهدا و حمایت از اسرای کاروان کربلا را از دیگر مسؤولیت‌های مهم این امام بزرگوار پس از واقعه عاشورا برشمرد و گفت: امام سجاد(ع) پیام کربلا را آن چنان قاطعانه به گوش تاریخ رساند که هنوز پس از گذشت قرن‌ها، ظهرعاشورا داغی تازه برای شیعیان است و تا ابد نیز فراموش نخواهد شد.
 
حجت الاسلام طباطبایی به راه افتادن موج خونخواهی امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا را حاصل افشاگری های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) برشمرد و افزود: هدف اصلی امام حسین(ع) احیای دین جد خود بود اما راهبرد آن و هدایت آگاهانه این هدف پس از واقعه عاشورا به وسیله امام سجاد‌(ع) پیش برده شد.
 
وی صحیفه سجادیه را یادگار ماندگار امام سجاد(ع) معرفی کرد و با تأکید بر این که این کتاب ارزشمند، پس از قرآن کریم و نهج البلاغه یکی از معارف غنی الهی برای مسلمانان است، خاطرنشان کرد: این کتاب مشتمل بر 54 دعا است که این دعاها با مدح و ستایش خداوند آغاز می‌شوند و با موضوعاتی همچون توحید، ایمان، اخلاص، طلب حاجت و مقابله با سختی‌ها به مطرح کردن مسائل عبادی، اجتماعی و سیاسی می ‌پردازد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با بیان این که یکی از القاب امام سجاد(ع) زین العابدین است و بسیاری از مسلمانان تنها این امام بزرگوار را با وجهه عبادی  می ‌شناسند، ابراز داشت: این در حالی است که زندگی سیاسی امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا دارای نکات برجسته و مهمی است.
 
این مقام مسؤول با اشاره به هدف امام سجاد(ع) از نگارش کتاب صحیفه سجادیه تصریح کرد: امام سجاد(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش با عنوان امام زمان نمی‌توانست حکومت سیاسی داشته باشد و مسائل سیاسی را بین مردم تبیین کند؛ از این رو اقدام به نوشتن کتاب «صحیفه سجادیه» کرد.
 
وی در ادامه با گرامی داشت هفته بسیج، این مجموعه مردمی را بازوان ولایت در مبارزه با جنگ سخت و نرم دشمن معرفی کرد و گفت: اگر با دقت به مسائل کشورهای منطقه نگاه کنیم، متوجه می شویم که در کشورهایی همچون عراق و سوریه زمانی دشمن زمین گیر شد که نیروهای مردمی به میدان آمدند و به معنای واقعی بسیج شدند.
 
ورود بسیج به عرصه های گوناگون ضرورت امروز نظام است
 
حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به این که امروزه ورود بسیج و تفکر بسیجی در همه عرصه های نظام بیشتر از گذشته احساس می شود، خاطرنشان کرد: نیروی مقاومت بسیج محکم ترین و مهم ترین عامل مبارزه با استکبار جهانی است.
 
امام جمعه کوهرنگ دفع فتنه های نظام بدون کمک بسیج و تفکر ناب بسیجی را غیرممکن برشمرد و گفت: تا زمانی که در این کشور بسیج و تفکرات بسیج وجود دارد، دشمن جرأت بد نگاه کردن به این نظام را پیدا نخواهد کرد که این مهم ترین هدف تشکیل بسیج است./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات