۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۳۱۷۵۲

شیوه انتخاب واحد دروس حوزه در سال جدید تغییر می کند

خبرگزاری رسا ـ معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم، در بخشنامه جدیدی اعلام کرده است که از نیم سال اول تحصیلی، طلاب به جای انتخاب واحد درس، انتخاب ساعت درسی خواهند داشت.
معاونت آموزش حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم، در بخشنامه جدیدی اعلام کرده است که طلاب سطوح عالی حوزه علمیه استان قم از نیم سال اول تحصیلی به جای انتخاب واحد درس، ساعت درسی خواهند داشت.

براساس این گزارش، طبق برنامه ریزی انجام شده، هر طلبه در نیم سال اول تحصیلی خود می توانند تا 640 ساعت درسی جهت شرکت در امتحانات انتخاب کند.

این گزارش حاکی است، با طرح جدیدی که از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم ارائه شده است دیگر طلاب مشکل انتخاب درس بیشتر را ندارند و نیازی به گذراندن برخی دروس و معذرویت ها وجود ندارد.

این گزارش می افزاید، جزئیات انتخاب درس و مدت زمان هر درس جهت انتخاب واحد در ترم تحصیلی جدید از روز شنبه 1 آذر ماه در سایت مدیریت حوزه علمیه استان قم http://www.howzeh-qom.com  اعلام می شود تا طلاب بتواند جهت انتخاب دروس خود تصمیم گیری کنند.

شایان ذکر است،  معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم، زمان برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی طلاب سطوح عالی حوزه علمیه را  دهه نخست بهمن ماه اعلام کرد.

براساس این گزارش، نام نویسی امتحانات نیم سال اول تحصیلی طلاب سطوح عالی حوزه علمیه استان قم در دی ماه انجام می گیرد که زمان دقیق آن به زودی از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم اعلام می شود.

این گزارش حاکی است، طبق برنامه ریزی انجام شده امتحانات کتبی نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 پایه های هفتم تا دهم حوزه علمیه قم از 3 تا 10 بهمن ماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

این گزارش می افزاید، با توجه به این که در ماه آینده دهه پایانی ماه صفر را خواهیم داشت و طلاب به تبلیغ خواهند رفت، از این رو مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم تلاش می کند زمان نام نویسی و برگزاری امتحانات را به گونه ای برنامه ریزی کند تا به تبلیغ طلاب لطمه ای وارد نشود.

ثبت نام امتحانات کتبی نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 پایه های هفتم تا دهم حوزه علمیه قم در دی ماه فقط از طریق سایت معاونت آموزش به آدرس http://www.howzeh-qom.com انجام خواهد شد.

 تمامی طلاب سطوح عالی اعم از آزاد، مراکز و مؤسسات و... لازم است جهت شرکت در امتحانات نیم سال اول ثبت‌نام کنند./917/پ202/ف

ارسال نظرات