۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۳۱۹۱۸
حجت الاسلام همتیان:

مذاکره کنندگان با منطق بسیج می‌توانند حریف آمریکا شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پردیسان منطق و فرهنگ بسیج را ایستادگی و از جان گذشتگی در برابر زیاده خواهی‌های دشمن دانست و گفت: کارگزاران دولت نیز باید با این منطق پیش بروند؛ با تسامح و کوتاه آمدن نمی توانند حریف آمریکا شوند.
حجت الاسلام محمد همتيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد همتیان امام جمعه پردیسان قم در خطبه های این هفته با توجه به سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: روشنگری های این امام همام و حضرت زینب(س) نگذاشت اهداف کربلا فراموش شود؛ در همان مجلس یزید اولین مراسم عزاداری بر امام حسین(ع) را برپا کردند و همه را گریاندند.

وی با اشاره روز تشکیل بسیج مستضعفان به دستور امام خمینی(ره) بیان داشت: بسیج شجره طیبه و یک فرهنگ است؛ نیرویی است که با تمام وجود در برابر دشمن می ایستد و از سوی دیگر فرهنگ ناب اسلام را احیا و ترویج می کند؛ بسیج حافظ ناموس و ارزش های اخلاقی و زینت جمهوری اسلامی است.

امام جمعه پردیسان افزود: بسیج از ابتدای شکل گیری همواره در خط مقدم میدان نبرد با دشمنان و منافقان بوده است؛ شجاعت، صلابت، دین محوری، فداکاری، ایثار، از خود گذشتگی، پای دین ماندن و از آن دفاع کردن بخشی از وظایف بسیج است؛ باید همه امت اسلامی و به ویژه کارگزاران دولت با همین فرهنگ و منطق در برابر دشمن بایستند تا به اهداف مورد نظر برسند.

حجت الاسلام همتیان آمریکا را یک موجود بیمار خواند و گفت: این یک قدرت پوشالی است که فرهنگ او تسلط بر کشورها، غارت کردن منابع و بردن آبروی آنها است؛ از سوی دیگر آنها غلام حلقه به گوش اسرائیل هستند؛ با تسامح و کوتاه آمدن نمی توان حریف چنین دشمنی شد، امام(ره) از همان روز نخست فرمود اگر یک قدم عقب بروید آنها 10 قدم پیش می آیند.

وی با اشاره برگزاری کنگره جهانی برائت از تکفیری در هفته پیش رو، بیان داشت: این یک حرکت بزرگی است که از سوی مراجع عظام تقلید برگزار می شود، باید از این بزرگواران به نوبه خود تشکر کنیم؛ این کنگره معرف چهره واقعی اسلام و افکار تشیع است.

امام جمعه پردیسان با بیان این که برخی در گذشته سعی داشتند شیعه را آدم کش و تروریست معرفی کنند، گفت: جنایات جریان های تکفیری نشان داد که آنها دنبال وحشی گری و خشونت هستند و نگاه دنیا به تشیع تغییر کرد؛ امروز شیعه به عنوان یک تفکرعقلانی که اهل ظلم و خشونت نیست شناخته شده است.

حجت الاسلام همتیان عزت و اقتدار تشیع در جهان اسلام را مرهون تلاش و روشنگری های علمای بزرگ دانست و افزود: امروز بچه های شیعه در لبنان با کمال افتخار اعلام می کنند که تمام نقاط اسرائیل در تیر رس ما است./928/پ202/ف

 

ارسال نظرات