۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۳۱۹۸۳
امام جمعه موقت بخش جواد آباد:

مقاومت برای رسیدن به حق ویژگی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بخش جواد آباد گفت: مذاکره برای این است که دنیا ما را متهم به تکروی نکند، ما اهل گفت‌و‌گو و مذاکره هستیم نه آنچه آمریکا و رژیم اسرائیل می‌خواهد.
حجت الاسلام عليرضا ساورعليا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام علیرضا ساورعلیا  امام جمعه موقت بخش جواد آباد شهرستان ورامین در خطبه اول نماز جمعه این هفته جواد آباد با بیان اینکه شناخت با معرفت فرق دارد، گفت: عده ای از مردمی که در کنار امام حسین(ع) زندگی می کردند، آن حضرت را می شناختند اما معرفتی نسبت به امام نداشتند.

 

وی ادامه داد: خیلی ها با اینکه برای اولین بار امام حسین(ع) را دیده بودند تحت نفوذ کلام آن امام معرفت و اقتدا می‌کردند و جان در راهش می دادند.
 
حجت الاسلام ساور علیا شهدای کربلا را دارای عالیترین مقام توصیف کرد و افزود: امام حسین(ع) بعد از اتمام حجت با اصحابش در روز عاشورا و اطلاع از مواضع ایشان، بشارت شهادت را به همه اصحابش دادند و فرمودند: "به شما بشارت بهشت را می‌دهدم، فردا همه شما جز شهدا هستید و در نزد خدای متعال زنده اید."
 
وی بار دیگر شناخت را از معرفت تفکیک کرد و با یادآوری سؤالات امام حسین از جبهه مقابل اظهار داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمود: "آیا شما می دانید من پسر پیامبر(ص) هستم؟ آیا می دانید این عمامه همان عمامه پیامبر(ص) است؟ آیا می دانید من در دامن فاطمه(س) بزرگ شده ام؟ و در جواب همه این سؤالات گفتند:بله می دانیم و می شناسیم تو فرزند علی(ع) هستی و می‌خواهیم به تو را به شهادت برسانیم.
 
امام جمعه موقت جواد آباد شاخص های معرفت به امام حسین(ع) را در 4بخش اعلام کرد و گفت: معرفت به مقام امام حسین(ع)، معرفت به وجوب اطاعت از امام حسین(ع)، معرفت به شهید بودن امام حسین(ع) و معرفت به غریب بودن امام حسین(ع) از شاخص های معرفت به سیدالشهدا(ع) است.
 
ما اساساً به آمریکا بله نمی‌گوییم
 
وی نشست 1+5 را از موضوعات اصلی این روزهای نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: شعار جمهوری اسلامی در برابر فشارهای استکبار جهانی این است که ما تا آخرین لحظه برای احقاق حق خودمان مقابله و ایستادگی داریم.
 
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های ورامین و قرچک، عزت و شرف را در گرو استقامت بیان کرد و افزود: ما اساساً به آمریکا بله نمی‌گوییم، ما مقاومیم، اسلام ما اسلام محمد(ص) و ولایت ما ولایت علی (ع) و فرهنگ ما فرهنگ حسین(ع) و شهادت است.
 
وی در پاسخ به سؤالات عده ای که می گویند پس مذاکره برای چیست؟ گفت: مذاکره برای این است که دنیا ما را متهم به تکروی نکند وگرنه نتیجه مشخص است و ما می‌خواهیم در دنیا فرهنگ، باور، اعتقاد و جایگاه خود را نشان بدهیم، ما اهل گفت‌و‌گو و مذاکره هستیم نه آنچه آمریکا و رژیم اسرائیل می‌خواهد.
 
حجت الاسلام ساور علیا قدرت نظامی ایران را برترین قدرت نظامی منطقه مطرح کرد و گفت: آن روز هایی که اسلحه نداشتیم و دلاور مردانی که در جبهه حق علیه باطل بی ادعا می جنگیدند؛ جبهه، جبهه ایران و عراق نبود؛ جبهه ایران و دنیای کفر بود.
 
بسیج لشکری کم‌هزینه، قدرتمند و تأثیرگذار
 
وی با بیان اینکه امروز هم در جریان 1+5 دنیا مقابل ما هست، ادامه داد: یک نفر در این سوی میز و 5 قدرت برتر دنیا در آن‌سوی میز، همین برای ما عزت است.
 
امام جمعه جواد آباد ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج لشکری کم‌هزینه، قدرتمند و تأثیرگذار در پیشرفت اهداف عالیه نظام است.
 

وی در پایان با اشاره به ایام اسارت اهل‌بیت پیامبر(ص) افزود: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با اهلبیت(ع) با وضعی نامناسب به سوی شام روانه شدند./804/پ203/ب4

ارسال نظرات