۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۳۲۱۰۰

اخبار کوتاه فرهنگی از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ تشرف 37 زائر اولی به زیارت امام رضا(ع) از محل موقوفات سبزوار، تولید برنامه «شجره طیبه» پیرامون گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در شبکه خراسان رضوی و برگزاری همایش آسیب های ماهواره به میزبانی فرهنگسرای غدیر عناوین خبرهای کوتاه فرهنگی خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  مسئول اجرای نیات اوقاف استان در خصوص طرح اعزام زائر اولی ها که هزینه های آن از محل موقوفات با نیت خدمت رسانی به زائرین امام رضا(ع) تامین می شود  گفت: از 20 آبانماه اعزام480 زائر اولی از سراسر کشور در قالب سه گروه به مشهد مقدس آغاز شده و تا 7 آذر ماه ادامه دارد.

 

سید مصطفی جدی افزود: این اعزام در سه گروه 160 نفره از استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، مرکزی، هرمزگان، بوشهر، سمنان، زنجان، اصفهان، کرمان ، مازندران،و همدان می باشند.

 

وی افزود:همچنین تامین هزینه های 37 زائردر دومین اعزام از محل درآمد موقوفات سبزوار با نیت صرف هزینه زائرین امام رضا(ع) است.

 

جدی اضافه کرد:سومین گروه زائر اولی ها به تعداد 160نفر از استانهای همدان، کرمان و اصفهان در هفته اول ماه صفر به مشهد اعزام می شوند.

 

وی در پایان گفت: 80 درصد این زائرین بالای 50 سال است.

 

 

تولید برنامه «شجره طیبه»  پیرامون گفتمان حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در شبکه خراسان رضوی

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در بازدید از روند تولید ویژه برنامه هفته بسیج تحت عنوان «شجره طیبه» به درایت حضرت امام (ره) در ارائه الگویی در راستای عدالت خواهی و آزاد اندیشی اشاره و تأکید کرد: کسب موفقیت ها در حوزه های مختلف دفاعی، سازندگی، توسعه و فن آوری و همچنین علوم هسته ای مرهون وجود روحیه جهادی و بسیجی است.

 

حجت الاسلام نهاوندی تبیین شجره طیبه بسیج در عرصه های درون مرزی و برون مرزی را از جمله گفتمان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: حرکت های ضد استکباری که امروز در جهان نظیر مبارزه  مردم عراق در برابر داعش شاهدیم ریشه در تفکر بسیجی  دارد  و همچنان در حال گسترش  در عرصه های بین المللی است.

 

وی تأکید کرد: حضور بسیج در  حوزه پیشرفت و توسعه کشور و همچنین صحنه های ارزش مداری و عدالت خواهی که در حال حاضر مورد نیاز جامعه ماست، ضرورت ساخت ویژه برنامه ای به نام شجره طیبه را سبب شد که در هشت قسمت 45 دقیقه ای در حال تولید است.

 

این ویژه برنامه با رویکرد تبیین اهمیت شکل گیری بسیج مستضعفین هر شب در هفته بسیج ساعت 22 تا 22:45 از شبکه استانی خراسان رضوی پخش می شود. گفت و گو با فرهیختگان و  فرماندهان از جمله آیتم های ویزه برنامه شجره طیبه است که با اجرای سید جواد هاشمی به تهیه کنندگی محمد علی چمی گو و کارگردانی آقای هادی  حاجتمند به روی آنتن می رود. بعد از اذان مغرب و عشاء هم برنامه استاد یار عشق درخصوص کارکرد بسیج در تمامی عرصه ها نیز پخش می شود.

 

 در برنامه های صبح خراسانی و شب نشینی از تولیدات سیمای خراسان رضوی  نیز  به معرفی چهره ها و شخصیت های بسیجی فعال در تمامی عرصه ها  پرداخته می شود.

 

 شبکه استانی صدای خراسان رضوی نیز  هم در هفته بسیج در  برنامه های صبح، آهنگ توسعه و گفت و گو موضوعاتی  در خصوص این مناسبت  پخش می شود و در فواصل مختلف برنامه های رادیو نیز  موضوعات معرفی شهدای روستا، رشادت های بسیجیان و  کارکرد بسیج در جامعه و همچنین  ضرورت  و تقویت تداوم  روحیه  بسیجی در دستور کار دست اندرکاران رادیوی مرکز خراسان رضوی است.

 

برگزاری همایش آسیب های ماهواره به میزبانی فرهنگسرای غدیر

مسعود یوسفی، مدیر فرهنگ سرای غدیر با اشاره به برگزاری همایش یک روزه آسیبهای ماهواره در این فرهنگ سرا اظهار کرد: این همایش با همکاری حوزه بسیج برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: همایش آسیبهای ماهواره یکشنبه دوم آذرماه از ساعت 30/8 الی 30/11 در محل آمفی تئاتر فرهنگ سرای غدیر برگزار میشود.

 

مدیر فرهنگسرای غدیر گفت: مخاطبان این همایش جمعی از خواهران بسیجی حوزه 20 حضرت زهرا(س)، نوجوانان دبیرستانی و جوانان هستند که به همت شهرداری مشهد به این برنامه دعوت شدهاند.

 

یوسفی تصریح کرد: در مجموع حدود 500 مخاطب در این همایش حضور خواهند یافت تا از همایش آسیبهای ماهواره و راهکارهای مقابله با این آسیبها با حضور کارشناس توانمند در این زمینه بهرهمند شوند.

 

وی ابراز کرد: سخنران این همایش رجبعلی عباسی، کارشناس علوم سیاسی است. همچنین برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به حضار و اجرای برنامه توسط گروه رزمی کار خواهران بسیجی از دیگر برنامههای در نظر گرفته شده برای این همایش است.

 

با معرفی فرهنگ دفاع مقدس، پایداری و ایثار را به نسل جوان آشنا کنید

علی رضا دلبریان، فرمانده مقر شهدای رضوی اظهارکرد: آنچه که جبهه همین نزدیکی موج میزند، حماسه ، رزم ، عشق و سخت کوشی است.

 

وی افزود: بچه ها و نسل جوان جامعه ما، نیازمند تحرک و نشاط هستند و در این مجموعه ، تحرک ونشاط موج می زند.

 

دلبریان ادامه داد: مراجعان در جبهه همین نزدیکی، همراه با عملیات ؛ نشاط و فعالیت، معارف دفاع مقدس را درک می کنند.

 

فرمانده مقر شهدای رضوی با تاکید براینکه جوانان امروز باید با معارف جنگ آشنا شوند، گفت : جبهه همین نزدیکی قطره ای از جبهه های ماست که می تواند گامی درجهت معرفی فرهنگ دفاع مقدس به کسانی که آن دوران را درک نکرده اند، بردارد.

 

راوی دفاع مقدس با اعلام این که مراجعان، به صورت تئوری و عملی با معارف دفاع مقدس آشنا می شوند، اظهار کرد: استقبال گسترده مردم و مشاهده رضایتی که در چشمان بازدیدکنندگان موج میزند، نشان می دهد که جبهه همین نزدیکی به رسالت خود دست یافته است.

 

دلبریان با تاکید بر اینکه باید این مجموعه را تقویت نمود، اضافه کرد: باید در تمام دانشگاه ها و مدارس، طرح هایی کوچک، حتی در حد ماکت از دفاع مقدس ساخته شود، تا این بخش مهم از تاریخ ما به نسل امروز معرفی شود.

 

 فرمانده مقر شهدای رضوی بیان کرد: مگر نمی گوییم جوانان ما باید حسینی و ابوالفضلی باشند و فرهنگ شهادت، استقامت و از خود گذشتگی را بیاموزند؛ این که ما اسب و زین و شمشیر بیاوریم بچه ها می گویند این ها متعلق به زمان ما نیست و همزادپنداری نمی کنند ولی دفاع مقدس متصل به این دوره است و با معرفی فرهنگ جبهه بچه ها را می توان با شهادت، پایداری و ایثار آشنا کرد.

 

دلبریان تصریح کرد: ادارات و سازمان ها نیز باید مردم و کارکنان خود را با دفاع مقدس آشنا کنند تا عشق به خدمت را به آن ها نشان دهند./930/پ203/ب5

 

 

ارسال نظرات