۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۳۲۳۵۵
در کاشان؛

دومین نشست گفتمان دینی با موضوع دین و زندگی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: احکام دینی دارای فلسفه و حکمتی است که بخشی از آن را عقل می تواند درک کند و بخشی از آن هم مافوق عقل است اما ضد عقل نیست.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار، امام جمعه موقت کاشان صبح امروز در دومین نشست گفتمان دینی با موضوع دین و زندگی در دبیرستان شهید الماسی شهرستان کاشان با تأکید بر انطباق احکام شرعی بر فطرت انسان ها گفت: خداوند حکیم است و هرحکمی از احکام دین مبتنی برحکمت الهی است.

 

وی افزود: دشمنان اسلام در بحث تهاجم فرهنگی همواره در صدد هستند تا با ترفندهای رسانه ای و جذّاب غذای روحی جوانان را با شبهه و تردید در مسائل احکام دین مسموم کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز دشمن با استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای اینترنت و ماهواره جوانان را در قلب خانواده ها مورد هدف قرارداده است و به دنبال انحراف جوانان میهمن اسلامی از مسیر اسلام و ولایت است.

 به گفته وی، تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان و بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان مهم ترین ابزاری است که می تواند دشمن را در تهاجم فرهنگی خود بر علیه جوانان ایران اسلامی مأیوس کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار یاد آورشد: توجه به برگزاری گفتمان های دینی در نظام آموزشی با استفاده از متخصصین این حوزه یکی از راهکارهایی است که می تواند نوجوانان و جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه کند.

لازم به ذکر است، تا پایان سال جاری تعداد 49 گفتمان دینی با موضوعات عفاف و حجاب، دین و زندگی و شبهات اعتقادی و فلسفه احکام، ولایت فقیه، آسیب های اجتماعی، جنگ نرم و تکنولوژی نوین، مهارت های زندگی و نماز از سوی استادان توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در 7 دبیرستان دخترانه و پسرانه این شهرستان برگزار می شود.

لازم به توضیح است، دومین نشست گفتمان دینی با موضوع دین و زندگی و بررسی شبهات اعتقادی دانش آموزان شهرستان کاشان در دبیرستان شهید الماسی این شهرستان به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان برگزار شد و در پایان به شبهات دانش آموزان این دبیرستان پاسخ داده شد. /1307/پ202/ب

ارسال نظرات