۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۳۲۴۷۱
نماینده ولی فقیه در البرز:

اخلاص ملاک اصلاح رفتار فردی و اجتماعی انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در البرز با بیان این که اخلاص ملاک اصلاح رفتار فردی و اجتماعی انسان است، گفت: باید خدا مداری، محور رفتار و اعمال ما در خانه و جامعه باشد که آن مهم ترین معیار برای اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی است.
حجت الاسلام حسيني همداني امام جمعه کرج

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در البرز و کرج بعد از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این که بندگی خداوند باید در رفتارهای فردی و اجتماعی انسان آشکار باشد به گونه ای که هرکس اعمال انسان را ببیند به اعتقاد او پی ببرد، گفت: اگر بندگی خداوند در رفتارهای فردی و اجتماعی ما ظاهر شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

 

وی افزود: اگر انسان در زندگی شخصی مراقب رفتار خود باشد خواهد توانست رفتارهای اجتماعی خود را مدیریت کرده و به مسلمانی نمونه در جامعه تبدیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در البرز و کرج با اشاره به این که یکی دیگر از معیارهای فردی که در زندگی اجتماعی انسان ها نمود بسیار زیادی دارد اخلاص است، افزود: اخلاص در عمل زندگی انسان را زیبا کرده و سبب عمران و آبادانی جوامع می شود.

 

حجت الاسلام حسینی همدانی تاکید کرد: اخلاص در عمل یعنی این که انسان تمامی کارهای خود را برای رضایت خداوند و به شکلی که ائمه فرموده اند انجام دهد.

 

وی با اشاره به این که امام شخصی است که رفتارهای انسان را با قوانین اسلام طراز می کند، گفت: قرآن کلیات و قانون اساسی رفتار و کردار مسلمان است و امام در قالب اعمال و رفتار خود این قوانین کلی را به قوانین عادی و قابل فهم برای مردم تبدیل کرده و آنگاه از مردم می خواهد که این قوانین را رعایت کنند بنابراین امام کسی است که رفتارهای انسان را با قرآن منطبق می کند و اگر می خواهیم یک مسلمان واقعی باشیم باید ائمه را الگوی خود قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در البرز و کرج با تاکید بر این که انسان در زندگی باید تمامی کارهای خود را بر محور اخلاص انجام دهد، عنوان کرد: اگر انسان اخلاص داشته باشد به معاد می رسد و کسی که به معاد پی برد به توحید رسیده و به این ترتیب سبک زندگی او توحیدی و اسلامی می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان این که غذاخوردن، وضو گرفتن، خوابیدن، درس خواندن و تمامی اعمال انسان باید به خاطر رضایت الهی انجام شود، افزود: کسی که  در زندگی خود تمامی اعمالش را برای رضایت خداوند انجام می دهد زندگیش رنگ و بوی الهی گرفته و ظاهر و باطن او با آیات قرآن منطبق شده و ما می توانیم دستورات دین را به وضوح در زندگی چنین انسانی مشاهده کنیم.

 

وی یادآور شد: اخلاص در زندگی فردی انسان را به اخلاص در زندگی اجتماعی می رساند و موجب می شود دیگران هم با مشاهده جلوه های زیبای اسلام در رفتار فرد به حقیقت اسلام و زندگی توحیدی پی برده و در مسیر سبک زندگی اسلامی قدم بردارند که این موضوع زمینه اصلاح جامعه و اسلامی شدن آن را فراهم کرده و ناهنجاری های اجتماعی را ریشه کن می کند./837/پ202/ی

ارسال نظرات