۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۳۲۵۳۳
آیت الله شبستری:

برای حل مشکلات نباید چشم به خارج از کشور بدوزیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: برای اثبات حقانیت خود و ایستادگی در برابر بیگانگان، تحمل طولانی شدن مذاکرات هسته ای ارزش دارد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار مسؤولان مؤسسه آموزش عالی سراج، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اظهار داشت: برای اثبات حقانیت خود و ایستادگی در برابر بیگانگان، تحمل طولانی شدن مذاکرات هسته ای ارزش دارد.

 


وی با تأکید بر توجه به ظرفیت های داخلی کشور، با بیان این‌که برای حل مشکلات کشور نباید چشم به خارج از کشور بدوزیم، خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های موجود در داخل کشور، به قدرتی بلامنازع در جهان تبدیل شویم، همانگونه که امروز ابرقدرت‌های جهان برای مذاکره با ایران صف کشیده‌اند.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم اختصاص بودجه فرهنگی برای ترویج ارزش‌های دینی و الهی گفت: دشمن برای از بین بردن ارزش های اسلامی تلاش می کند، از این رو استمرار برنامه های فرهنگی و توجه به ارزش های اسلامی در دانشگاه ها، اهمیت زیادی دارد.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمنان با استفاده از ماهواره، اینترنت و سایر رسانه ها، در جهت تضعیف اسلام تلاش دارد، تصریح کرد: متأسفانه سرمایه گذاری دشمنان برای کارهای فرهنگی بیشتر از ماست، لازم است دولت بودجه های فرهنگی کشور را بنا به وضعیت روز جامعه تقویت کند.

 


وی ولایت فقیه را در رأس همه ارزش های معنوی دانست و گفت: اگر معتقد باشیم که حرف ولی فقیه همان دستور امام زمان(عج) است، در این صورت دشمنان جرأت دست اندازی به کشور را نخواهند داشت، باید دانست که در صورت فاصله گرفتن مردم از ولایت فقیه، خطر بزرگی در کمین کشور خواهد بود.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج، با بیان این‌که بسیجی مجاهد فی سبیل الله است، به تشریح مفهوم جهاد به از دیدگاه مبانی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: جهاد در معنای اصطلاحی به مفهوم نبرد با کفار و متجاوزان بوده و از لحاظ لغوی شامل هرگونه جهد و تلاش می شود. 

 


امام جمعه تبریز، تلاش برای کسب روزی حلال را از مصادیق جهاد عنوان کرد و گفت: تلاش برای کسب علم نیز از مهم‌ترین جهاد در عصر حاضر است، در شرایطی که کشور از سوی متجاوزان تهدید نظامی نمی شود، مهم ترین وظیفه همگان جهاد علمی است، لازم است با تلاش دانشگاهیان کشور را در زمینه فناوری بی نیاز از خارج کشور کنیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات