۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۲۳۲۵۵۲
امام جمعه نکا:

مسؤولیت در نظام اسلامی فرصتی برای خدمتگزاری به مردم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا، خدمت صادقانه و بی منت به مردم را نیازمند جهاد اکبر دانست و گفت: مسؤولیت ها، فرصت مغتنمی برای خدمتگزاری به مردم است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، شب گذشته در نشست مشترک شورا و شهرداران ادوار مختلف این شهرستان، پست و مقام را امری اعتباری دانست و گفت: مدیران و مسؤولان باید تنها از این فرصت به وجود آمده در جهت خدمت صادقانه به مردم بهره گیرند.

 

وی افزود: حکومت حضرت علی(ع) یک الگوی کامل و همه جانبه برای دولتمردان است و مدیران ما برای خدمت به مردم و توجه به محرومان باید به حکومت علوی اقتداء کنند.

 

مدیر حوزه علمیه نکا، مردم را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید از فرصتی که برای خدمت‌گذاری در اختیار آنها قرار داده شده است در رفع کمبودها در کشور تلاش کنند.

 

حجت الاسلام لائینی خدمت‌گذاری بی منت را وظیفه اصلی مدیران در جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: حرکت در مسیر الهی، ولایت فقیه، حفظ ارزش های حاکم بر نظام و خدمت به مردم باید رویکرد اصلی مدیران نظام باشد. 

 

امام جمعه نکا، تفرقه و اختلاف را خواسته اصلی دشمنان انقلاب و نظام دانست و خاطرنشان کرد: اتحاد و همبستگی موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد.

 

وی با تأکید براین که مسؤولان با برنامه ریزی صحیح خدمات شایسته به مردم ارائه دهند و از برنامه های روتین و بی محتوا جلوگیری کنند، بیان داشت: باید از فکر جمعی در جهت استفاده بهینه بهره برداری شود تا کارها با هدف حرکت کرده و مثمر ثمر باشد.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: شهرداران مختلفی اکنون دور هم جمع شده اند که دارای تجربیات فراوان در دوره های مختلف هستند که این تجربیات باید دسته بندی و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار گرفته و در جهت بهره برداری مطمئن برنامه ریزی شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که باید برای شهر و شهروندان نیازسنجی شود، ادامه داد: خدمات شهری باید براساس نیازمندی های شهروندان بوده و در این رابطه توانمند و کارآمد تلاش شود.

 

وی قیام حسینی اشاره کرد و افزود: نهضت امام حسین(ع) کار بزرگ و سنگینی بود و شاید به همین دلیل نیازمند جهاد اکبر بود و شب عاشورا برای امام حسین(ع) و یارانش فرصتی برای بازبینی خود و نفس خود و جهاد اکبر بود.

 

این مبلغ دینی ادامه داد: شاید اگر جهاد با نفس در آن زمان و مکان نبود عاشورایی برپا نمی شد و امروز ما هم نیازمند جهاد اکبر برای خدمات رسانی بهتر به مردم هستیم و اینکه بدانیم نیروهایی که در خدمت ما هستند هم نیازمند خودسازی و جهاد اکبر هستند و همه باید با خودسازی و مقابله به نفس اماره در جامعه مدیریت کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: برای مسؤولیت پذیری باید جهاد اکبر درونی داشت و با همه توان در جهت خدمت شایسته به مردم تلاش شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات