۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۳۲۷۰۷
آیت‌الله کعبی:

مذاکرات به هر جایی برسد شعار «مرگ بر آمریکا» تداوم خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله کعبی با تأکید بر این‌که دشمنان با ایران پیشرفته و الگو برای امت اسلامی مشکل دارند نه ایران هسته‌ای گفت: آمریکا به دنبال به زانو درآوردن و تسلیم کردن انقلاب است، البته مذاکرات هسته‌ای به هر جا برسد شعار «مرگ بر آمریکا» تداوم خواهد داشت؛ چرا که آمریکا شیطان بزرگ است، رژیم صهیونیستی نیز باید از بین برود.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه قم که به مناسبت هفته بسیج در مسجد جامع این شهر برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حاکمیت دین در سطح جهانی، نفی طاغوت، استکبار، استبداد، محوریت قرار دادن فلسطین به عنوان مسأله اصلی جهان اسلام، تأکید بر وحدت و برادری اسلامی، توجه به بازسازی امت اسلامی، تشکیل امت نمونه و شاهد که به آن امت پیشرفته و متمدن گفته می‌شود را از شاخصه‌ها و اهداف مهم نظام در سطح بین المللی برشمرد.

 

مذاکرات به هر جایی برسد شعار «مرگ بر آمریکا» تداوم دارد

وی تأکید کرد: مسأله اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی به سبب اصرار نظام بر راهبردهای بین المللی خود است؛ تا زمانی که ما در صحنه بین المللی این شعارها را بیان کنیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای استعمارگر از ما راضی نشده و با ما مبارزه می‌کنند؛ این‌ها نه با ایران هسته‌ای بلکه با ایران اسلامی پیشرفته و الگو برای امت اسلامی مشکل دارند.

 

آیت‌الله کعبی با تأکید بر این‌که مسأله ما در مذاکرات هسته‌ای صرفا مباحثی همانند تحریم‌ها نیست، عنوان کرد: آمریکا به دنبال به زانو درآوردن و تسلیم کردن انقلاب است، البته مذاکرات هسته‌ای به هر جا برسد شعار «مرگ بر آمریکا» تداوم خواهد داشت؛ چرا که آمریکا شیطان بزرگ است، رژیم صهیونیستی نیز باید از بین برود، این درس مکتب محرم، صفر و درس شعار «هیهات من الذله و لبیک یا حسین» است.

 

تکفیر جریان تحمیلی استکبار به جهان اسلام است

نماینده مردم خوزستان در ادامه سخنان خود به بررسی اهداف پشت پرده جریان‌های تکفیری پرداخت و اظهار داشت: این جریان‌ها ساخته و پرداخته دشمنان انقلاب اسلامی هستند تا در برابر گفتمان بین الملی انقلاب یک گفتمان بدلی ایجاد کنند، بگویند اسلام این است؛ چرا که این‌ گروه‌ها علیه صهیونیست‌‌ها هیچ اقدامی نمی‌کنند، آمریکا نیز به بهانه ائتلاف مهمات لازم این جریان‌ها را تأمین می‌کند، این‌ها را آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.

 

وی تأکید کرد: دشمن اصلی ما تکفیری‌ها نیستند، بلکه آمریکا و رژیم صهیونیستی است، جریان تکفیری یک جریان تحمیلی برای نرسیدن انقلاب اسلامی به اهداف خود است، همانگونه که در گذشته برای ما جنگی را تحمیل کردند.

 

در مرز آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی هستیم

آیت‌الله کعبی با بیان این‌که راهبرد اساسی انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی آزادی قدس با اقتدار به ایمان است، اظهار داشت: امروز از قدرت موشکی برخوردار هستیم که تحقق این آرمان دور از دسترس نیست،‌ امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از همیشه هستند، از این‌رو آزادی قدس در دسترس است؛ امروز در عرصه موشکی بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

 

وی افزود: البته باید توجه داشت که می‌توان خطر نظامی و امنیتی تکفیری‌ها را کنترل کرد، اما خطر فکری این جریان برای ایجاد تفرقه، ایجاد اسلام هراسی، غافل کردن مسلمانان از مسائل اصلی جهان اسلام و سوء استفاده از متون اسلامی خطرناک‌تر از خطر نظامی و امنیتی آنها است که اکنون یکی از چالش‌های نظام ما همین جریان تحمیلی است.

 

کنگره جهانی علیه تکفیر نشان از مسؤولیت پذیری و زمان شناسی مرجعیت شیعه است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از برگزاری هرچه با شکوه‌تر «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» آن را ابتکار عمل مرجعیت شیعه و حوزه علمیه قم در عرصه بین الملل به سبب مسؤولیت پذیری، زمان شناسی و آگاهی دانست.

 

وی یادآور شد: این کنگره نقطه آغازین برای برگزاری چنین کنفرانس‌هایی است که با هدایت حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی صورت گرفت، از این حرکات باید استقبال و تشکر کنیم؛ البته در این چند روزه برای مردم مقداری محدودیت‌های ایجاد شد، اما این همایش بین المللی مربوط به آبروی نظام، حوزه و مرجعیت بود؛ از همه افرادی که در این زمینه همکاری کردند باید تقدیر و تشکر کنیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این‌که بسیج درخت تنومند و ریشه دار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: هدف بسیج هدف انبیا، اولیا و اهل‌بیت(ع) است.

 

وی افزود: تحقق حاکمیت دین، عدالت، مبارزه با جهل، فساد و تباهی از جمله اهداف بسیج است؛ راه بسیج صراط مستقیم الهی است، سلاح بسیج کتاب‌الله، سنت و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) است که با مقاومت، صلابت در صحنه‌ها حاضر می‌شود.

 

اسوه بسیجیان امیرمؤمنان هستند

آیت‌الله کعبی با بیان این‌که بنیانگذار بسیج بنیانگذار انقلاب اسلامی است، بیان داشت: مقتدا، مولا، اسوه و الگوی بسیج امیرمؤمنان(ع) هستند که نخستین حرکت شهادت طلبانه را در تاریخ اسلام دارند.

 

وی ادامه داد: تفکر، همت، اخلاص، حرکت و حضور در صحنه بسیجیان امروز راهکار پیشرفت، تعالی و عزت ایران اسلامی و برون رفتن از مشکلات و سختی‌ها است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود ایمان، تقوا، راستگویی، وفاداریی، فرمانبریی از ولایت، تحمل سختی‌ها، استقامت در راه خدا، حضور در صحنه تا زمان ایجاد خشم در دشمنان را از جمله صفات بسیجیان برشمرد.

 

امام راحل انقلاب را با ظرفیت تمدن سازی پایه ریزی کرد

آیت‌الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به استحکام درونی نظام اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی در نقطه عطف تاریخی و مرحله تمدن سازی قرار دارد؛ نظام در جهت تحقق آرمان‌های اسلام، انقلاب و امام راحل در سطح منطقه‌ای و جهانی حرکت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: عصر کنونی عصر تحقق تمدن اسلامی است؛ اگر دارای استحکام درونی نباشیم نمی‌توانیم این اهداف را محقق کنیم؛ ساختمان انقلاب اسلامی از سوی امام راحل در ظرفیت تمدن سازی، مقابله با دشمنان و باز تولید مجدد عظمت اسلام پایه ریزی شده است.

 

به هر میزان انقلاب رشد کند توطئه‌های دشمنان جدی‌تر می‌شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به هر میزان ما رشد و پیشرفت کنیم، دشمنان بیشتر در جهت توطئه چینی برای متزلزل کردن استحکام درونی انقلاب و نظام تلاش می‌کنند؛ از این‌رو به هر میزان قوی‌تر می‌شویم باید قدرت مقاومت خود و مقاوم سازی جامعه را بیشتر کنیم.

 

آیت‌الله کعبی استحکام درونی نظام را به استحکام ایدئولوژی، ساختاری، کارکردی و مردمی تقسیم کرده و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما دارای هویت دینی، فرهنگی، مبتنی بر ایمان، عمل صالح و همانند انقلاب انبیا می‌باشد؛ یکی از پایه‌های استحکام نظام مقاوم سازی اعتقادی و ایمانی جامعه است که از آن به استحکام ایدئولوژی تعبیر می‌کنند.

 

دشمن با رخنه فرهنگی به دنبال از بین بردن استحکام درونی نظام است

وی تأکید کرد: دشمنان با طراحی‌های معکوس در مقابله با ایمان و عمل صالح می‌خواهند قدرت ایدئولوژیکی نظام را از ما بگیرند، طراحی معکوس دشمنان در برابر قدرت ایدئولوژیکی نظام جنگ نرم است که مخاطبان آن عقل، دل، قلب، عواطف و احساسات می‌باشد که از آن به تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی، جنگ نرم و رخنه فرهنگی نیز نام می‌برند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر رخنه فرهنگی اتفاق بیفتد، در حقیقت یکی از پایه‌ها و ستونهای مقاومت درونی نظام و انقلاب اسلامی متزلزل می‌شود که دشمنان نیز به دنبال همین کار و طرح هستند.

 

وی خطاب به حاضران بیان داشت: پایگاه‌های بسیج و بسیجیان باید مباحث اعتقادی، اخلاقی، فقهی و ایمانی خود را نخست در درون خودشان تقویت کرده و سپس این فضایل را در محیط اجتماعی پمپاژ کنند، بسیجیان باید مقاوم سازی و صیانت درونی داشته باشند.

 

ولی فقیه محور انسجام، وحدت و پیشرفت کشور است

آیت‌الله کعبی عنوان کرد: بسیج در حوزه‌های ایمانی، فکری، اخلاقی، اعتقادی و علمی فعالیت و تلاش می‌کند؛ در حوزه علمیه و شهر مقدس قم به سبب وجود روحانیت و پیوند عمیق میان مسجد، پایگاه بسیج و روحانیت، بسیج دارای معنا و مفهوم خاصی است.

 

وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم بسیج تولید فرهنگ مقاومت بر پایه ایمان و عمل صالح است و این ساختار در درون بسیج همان شجره مبارکه طرح حلقه صالحین است، این حلقه‌ها را باید جدی گرفت و برای پر محتوا شدن آن جلسات متعددی همانند جلسات قرآنی وجود داشته باشد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی م‍ؤلفه‌های استحکام ساختاری نظام پرداخت و بیان داشت: ساختار جمهوری اسلامی مبتنی بر یک قانون اساسی مترقی و در رأس اداره نظام وجود اندیشه زلال و ناب ولایت است که اداره کشور، ایجاد وحدت، انسجام و نظارت به وسیله ولی فقیه صورت می‌گیرد.

 

به سبب اندیشه ولایت فقیه کشور لحظه‌ای در مسیر رشد و تعالی متوقف نشد

وی تصریح کرد: این ساختار به گونه‌ای مقاوم است که تاکنون کشور را به پیش‌برده و با وجود توطئه‌های مختلف داخلی و خارجی کشور در مسیر رشد و تعالی لحظه‌ای متوقف نشده است؛ یکی از طراحی‌های بزرگ امام(ره) در دوران انتقال انقلاب به وضعیت استقلال نظام جمهوری اسلامی طراحی استقرار نظام اسلامی بر پایه قانون اساسی مترقی و در رأس این ساختار اندیشه ولایت فقیه‌، وجود انتخابات و‌ مردم سالاری دینی بود؛ از دیگر اقدامات رهبر کبیر انقلاب می‌توان به تشکیل بسیج مستضعفین، شکل دهی کمیته‌های انقلاب، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و دیگر مسائل ارگان‌ها اشاره کرد.

 

آیت‌الله کعبی اظهار داشت: ساختار نظام به قدری مستحکم است که تاکنون به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم، یکی از برنامه‌های دشمنان برای مقابله با این ساختار طراحی‌ اندیشه‌هایی همانند لیبرالیسم، تضعیف روحانیت، بسیج، سپاه، جنگ روانی از طریق امپراتوری رسانه‌ای، تضعیف بحث ارتباط مردم با روحانیت، تز اسلام منهای روحانیت و حوزه‌های علمیه، تلاش برای تضعیف بنیاد ولایت فقیه، طراحی‌ حاکمیت‌های موازی و حتی تلاش برای کم کردن اقتدار بود.

 

فتنه 88 ولایت فقیه را نشانه رفته بود

وی تأکید کرد: در فتنه 88 یکی از برنامه‌های دشمنان در قالب عنوان دموکراسی فزاینده، عبور از ولایت فقیه بود، از این‌رو علیه اسلامیت نظام و ولایت فقیه شعار دادند و به دنبال به چالش کشاندن ساختار و مقتدای نظام بودند که رهبر معظم انقلاب ضمن تأکید بر ساختار مستحکم نظام از لحاظ اداری و متناسب مقتضیات روز در سال 88 تأکید کردند این ساختار قابلیت انعطاف دارد که اگر از آن بهره ببریم می‌توانیم از چالش‌ها عبور کرده و استحکام درونی نظام را نیز تقویت می‌شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از مباحث نو کردن استحکام ساختاری نظام اجتهاد متناسب زمان بر پایه فقه حکومتی دانست و اظهار داشت: تحول ساختاری باید سمت و سوی اقتدار درون زایی نظام باشد.

 

برای استحکام درونی نظام باید با هر فسادی مقابله کرد

آیت‌الله کعبی استحکام کارکردی را از جمله موارد مهم در استحکام درونی نظام عنوان کرد و بیان داشت: منظور از استحکام کارکردی یعنی نظامی کارآمدی داشته باشیم، اگر بگوییم نظامی با ساختار قوی داریم که در سطح جهان می‌درخشد، اما از نظر کار آمدی در درون، گوشه و کنار گرفتار فساد به ویژه فساد مالی، فقر، تبعیض، رانت خواری، مشکلات زندگی و دیگر مسائل است و این موارد به عنوان معضلات لاینحل تداوم داشته باشد، ممکن است این مشکلات ایدئولوژی و ساختار نظام را نیز به چالش بکشاند؛ اگر ما به فکر کارآمدی نظام نباشیم در جاهای دیگر ممکن است ضربه بخوریم که در این عرصه به بسیج نیازمندیم.

 

وی ادامه داد: بسیج می‌تواند با اقتصاد مقاومتی، تداوم خیزش علمی، جهاد علمی، حضور در صحنه‌های مبارزه با فساد از طریق فعال کردن امر به معروف و نهی از منکر حضور فعالی داشته باشند، این فریضه در سطح عالی وظیفه بسیجیان است.

 

حضور همیشگی مردم در صحنه از عوامل اقتدار نظام است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که حضور مردم در صحنه‌های مختلف از جمله عوامل اقتدار درونی نظام است، گفت: یکی از شاخصه‌های عالی نظام که استکبار را به چالش کشانده حضور فعال مردم در صحنه است، حضور مردم در صحنه‌ها انقلاب را بیمه می‌کند؛ یکی از علمای مصر می‌گفت «راز پیروزی شما حضور مردم در صحنه و همراهی آنها با ولایت است»، این سخن درستی است و مردم در صحنه‌ها هستند، از نظر کمی و کیفی این حضور را باید تقویت کنیم و مرکزیت این حضور حضور بسیجیان فعال است.

 

وی افزود: بسیج باید در سطح ملی باشد، بسیج متعلق به قشر و گروه خاصی نیست، ما باید برای حضور مردم در صحنه تلاش کنیم؛ جریان‌های معاند نظام درصد بسیار کمی هستند، ‌اکثر مردم همراه نظام هستند که باید آنها را فعال کنیم که این کار نیز با ابتکار، ابداء، خلاقیت و انگیزه درونی محقق می‌شود، نباید منتظر بخشنامه و فرمان بود، بلکه خودتان به دنبال راهکار باشید و اگر جایی احساس می‌کنید نقطه ضعفی وجود دارد کمک بخواهید، برای جذب جوانان تلاش کنید./993/پ201/ف

ارسال نظرات