۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۳۲۷۷۱

نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان با اشاره به آغاز به کار نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در اهواز اظهارداشت: این جشنواره به صورت استانی برگزار می شود.
نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، صبح امروز با حضور شرکت کنندگانی از سراسر خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش این جشنواره از سری جشنواره های جوانان مساجد کانون های مساجد بوده که با حضور 170 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی در اهواز برگزار می شود.

 این جشنواره ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوده در هفت رشته حفظ 10، 20 و 30 جز قرآن کریم، اذان، قرائت، ترتیل و تفسیر برگزار می شود. 

بر اساس این گزارش با توجه به میزبانی خوزستان در مسابقه های سراسری مدهامتان در هر رشته سه نفر از استان به مرحله کشوری راه می یابند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد خوزستان در حاشیه این جشنواره با اشاره به این که این مرحله از مسابقه ها با حضور نمایندگانی از تهران برگزار شده، عنوان کرد: امسال برای دومین بار خوزستان میزبان نهمین دوره مسابقات مدهامتان مرحله کشوری بوده که با حضور برگزیدگان مرحله استانی هر رشته برگزار می شود.

براتی گفت: سایر رشته های جشنواره نیز  در تالار آفتاب اهواز در حال برگزاری بوده و در این مرحله از مسابقه ها در هر رشته 24 نفر شرکت کننده حضور دارند که در مرحله شهرستانی حائر رتبه برتر شدند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد خوزستان با بیان این که رشته تفسیر ویژه ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده، تصریح کرد: مسابقه های تفسیر امروز به صورت کتبی با حضور 24 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انجام شد.

 گفتنی است، مرحله کشوری این مسابقه ها بهمن ماه سال جاری برگزار می شود./9452/پ203/ب2

همچنین داوران مسابقه های برگزار شده در این جشنواره از اساتید برجسته کشوری بوده که قاسم مقدمی، قاسم بوستانی، ناجی حیدری، سیدکریم موسوی، جلیل بیت مشعل، شجاع زویدات، سید حسن شوکی و احمدرضا از جمله آن ها هستند.

ارسال نظرات