۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۳۲۹۳۶
حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد؛

راه‌های افزایش محبت الهی از منظر دعای مکارم الاخلاق

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد با بیان این‌که یادآوری نعمت­ها، فرو بردن خشم و صبر در برابر مشکلات سبب افزایش محبت الهی می­شود، گفت: افراد در زندگی خشمگین می­شوند؛ اگر برای رضایت خدواند خشم خود را فرو برند، به مقام والای الهی می‌رسند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: دعای مکارم اخلاق دارای فرزاهای عالی و اخلاقی است که عمل کردن به این دستورات سبب پیشرفت زندگی معنوی افراد می­شود.

 

حجت الاسلام فرحزاد در شرح فراز «انْهَجْ لِی إِلَى مَحَبّتِکَ سَبِیلًا سَهْلَةً، أَکْمِلْ لِی بِهَا خَیْرَ الدّنْیَا وَ الآخِرَةِ» از دعای مکارم اخلاق گفت: امام سجاد(ع) در این فراز  راهى آسان برای دستیابی به محبت خدواند درخواست کرده است، تا به وسیله آن خیر دنیا و آخرت را به دست بیاورد.

 

وی یادآوری نعمت­های و الطاف خدواند در زندگی افراد را یکی از ر­اه‌های جذب محبت الهی دانست و گفت: خداوند به حضرت داوود(ع) وحی کرد که مردم را دعوت کن که مرا دوست داشته باشند؛ ایشان فرمودند که چگونه مردم را دوست داشتن شما راهنمایی کنم؛ وحی آمد که نعمت­های الهی که در زندگی آن­ها است یادآوری کن؛ مردم به سوی محبت الهی جلب می­شوند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم فرو بردن خشم و صبر در برابر مشکلات را یکی دیگر از روش‌ها جلب محبت خدواند دانست و گفت: در روایتی از رسول اکرم (ص) آمده است که کسی که غضبناک شود ولی برای به دست آوردن رضایت خدواند صبر کند، خداوند بر خود واجب کرده که این فرد را دوست داشته باشد و هر فردی که خداوند را دوست داشته باشد، مردم او را دوست خواهند داشت.

 

حجت الاسم فرحزاد بیان کرد: افراد در  زمان‌های  مختلف خشمگین می­شوند ولی اگر به سبب به دست آوردن محبت خداوند خشم خود را فرو برند به مقام والای الهی می رسند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با ابراز کرد: روزی اسماعیل فرزند امام صادق(ع) با همسرش اختلافی پیدا کرد و او را تنبیه کرد، و به همین سبب در بستر بیماری افتاد، امام صادق(ع) از این موضوع اطلاع یافت، پس از ملاقات با عروسشان، با شأن و مقام والای امامت از وی عذر خواهی کردند، هدیه­ای به او دادند و فرمودند که به خاطر من پسرم را ببخش؛ بعد از آن اسماعیل سلامتی خود را به دست آورد.

 

حجت الاسم فرحزاد ابراز کرد: در روایتی از رسول اکرم(ص) آمده است که هر کسی مؤمنی را اذیت کند مرا اذیت کرده است و هرکسی مرا را اذیت کند، خدا را اذیت کرده و هر کسی خدا اذیت کند، ملعون در دنیا و آخرت خواهد شد./998/پ202/ی

ارسال نظرات