۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۳۳۳۲۳
رائفی پور در دانشگاه فردوسی:

دشمن شناسی مان را تقویت کنیم

خبرگزاری رسا ـ رائفی پور گفت: باید از تمام کسانی که در جبهه فرهنگی فعالیت می کنند حمایت کرد ولو اگر اشتباهی هم داشته باشند؛ کسانی که تفکرشان این است که هرکه ضد ما باشد ضد دین است نه جذب حداکثری را فهمیده اند، نه پیامبر(ص) را می شناسند، و نه با قرآن مأنوس هستند.
داعش رائفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش معرفتی «لبیک یا حسین، لبیک یا مهدی»، با هدف بررسی آخرین تحولات منطقه، ظهر امروز به همت کانون مهدویت دانشگاه فردوسی و با حضور علی اکبر رائفی پور در محل مسجد امام رضا(ع) این دانشگاه برگزار شد.

 

رائفی پور در این همایش گفت: چندوفتی است شاهد اتفاقات عجیبی در منطقه هستیم که تا چند سال پیش فکرش را هم نمی کردیم و اگر به ما می گفتند قرار است به اسم اسلام دست به آدم خوری بزنند، آن را وهم می دانستیم.

 

وی افزود: در برابر اتفاقات منطقه تنها کشوری که بنده پیش بینی کرده بودم این اتفاقات در آن حادث شود اما نشد، الجزایر بود؛ البته من پیشگو نیستم، این نقشه ها با کمی دقت در آثار و رسانه های غربی قابل پیش بینی است به طوری که حتی این که رنگ پرچم داعش مشکی است هم قابل پیش بینی بود.

 

رائفی پور با اشاره به این که تا به امروز فقط جمهوری اسلامی ایران بوده است که جلوی داعش را گرفته و مقابل آن ایستاده است، داعش را در زمینه رسانه ای، قوی و مورد حمایت آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: ما در جنگ نرم اصلاً آماده نشده ایم و سواد رسانه ای در کشور ما ضعیف است که این باعث می شود مردم با چند فیلم و کلیپ تحت تأثیر قرار نگیرند.

 

این پژوهشگر اظهار کرد: باید از تمام کسانی که در جبهه فرهنگی فعالیت می کنند حمایت کرد ولو اگر اشتباهی هم داشته باشند، چرا که اگر ما این نیرو ها را طرد کنیم آن طرفی ها با آغوش باز از ایشان استقبال می کنند و کسانی که تفکرشان این است که هرکه ضد ما باشد ضد دین است نه جذب حداکثری را فهمیده اند، نه پیامبر(ص) را می شناسند، و نه با قرآن مأنوس هستند.

 

رائفی پور با اشاره به این که ما در شناخت دشمن مشکل داریم، افزود: متأسفانه گاه دشمن را خیلی بزرگ و گاه خیلی کوچک می کنند در حالی که آموزه قرآن این است که اگر با قدرت در برابر دشمن ظاهر شویم، آن وقت کید شیطان ضعیف خواهد بود./820/پ202/ب5

 

ارسال نظرات