۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۳۳۵۷۸
به همت بسیج طلاب سیستان و بلوچستان؛

همایش جایگاه اهل‌بیت از نگاه اهل سنت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش جایگاه اهل‌بیت از نگاه اهل سنت به همت بسیج طلاب سیستان و بلوچستان برگزار شد.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار حسین مرتضوی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در جایگاه اهل‌بیت از نگاه اهل سنت که امروز در مجتمع شهید عالی زاهدان برگزار شد، گفت: برگزاری چنین برنامه هایی در جهت انسجام به وحدت در استان و مقابله با جریانات افراطی برای تلطیف فضا با حضور علمای شیعه و سنی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: این نشست باید مقدمه‌ای بر نشست‌های بعدی باشد که به صورت موضوعی و هدفمند به بررسی راهکارها برای بهتر ظاهرشدن در این تقابل به ویژه در استان سیستان و بلوچستان پرداخته شود و حرکت رو به جلویی را در این زمینه شاهد باشیم.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: افتخار مردم شیعه و سنی استان ارادت، محبت و تکریم اهل بیت است و اظهار کردن این محبت می‌تواند بسیاری از شکاف‌ها و رخنه‌هایی را که توسط دشمنان ایجاد شده است بپوشاند.

 

وی تأکید کرد: حضور علمای اهل سنت در این جمع بسیار مغتنم است؛ امروز شاهد هستیم که با رعایت حق و انصاف، بسیاری از بزرگان اهل تسنن در تبیین جایگاه اهل بیت سخنانی در خور تحسین بیان می‌کنند و با نگاهی بسیار جامع سعی در ترویج عقاید در جامعه دارند زیرا بیان آنها برداشت‌های غلط را برطرف می کند.

 

سردار حسین مرتضوی افزود: در شرایط کنونی مبنای حرکات افراطی در انگلیس رقم می‌خورد و دشمنان به دنبال پدیدآوردن شیعه و سنی لندنی هستند و تمام ابزارهای خود را برای دور کردن مسلمانان از اسلام ناب محمدی به کار می گیرند بنابراین تقویت اشتراکات برای تقابل با روباه پیر و مستکبران و فرصت طلبان بسیار ضروری است.

 

وی خاطرنشان کرد: هرچه علمای تشیع و تسنن در اتاق‌های فکر خود فعال‌تر باشند، چهره اسلام ناب محمدی را شفاف تر و از سوی دیگر توطئه‌های دشمنان برملا می‌کنند و امثال این برنامه ها در پرتو عنایات خدا می تواند ره توشه ای برای ادامه مسیر باشد./831/پ202/ب4

ارسال نظرات