۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۳۳۵۹۴
نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا تهران:

روحانیان در رهبری حرکت اجتماعی مردم پیشتاز هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران، گفت: روحانیان صرفا به هدایت نهضت اکتفا نکردند بلکه در رهبری حرکت اجتماعی مردم نیز پیشتاز بودند.
حجت الاسلام مختار نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مختار نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران پیش از ظهر امروز در همایش روحانیان ایثارگر و طلاب بسیجی استان تهران به مناسبت روز قشر بسیج طلاب که به همت سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: روحانیت در زندگی اجتماعی خود دو رسالت سنگین جهاد علمی و مبارزه علیه دشمنان اسلام را داشته است که به این دو نقش خود به خوبی عمل کرده است.

 

وی افزود: روحانیان در نخستین رسالت خود که جهاد علمی است با وجود تمام مشکلات به نقش خود به نحو مطلوبی عمل و فرهنگ ائمه معصومان(ع) را در اجتماع ترویج کردند، اگر امروز فرهنگ شیعه داعیه‌دار حکومت جهانی است به خاطر زحمات هزار ساله روحانیان است و همچنین روحانیان در طول صد سال گذشته در پیروزی انقلاب و گسترش مکتب تشیع بسیار تلاش کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران با اشاره به رسالت دیگر روحانیان عنوان کرد: روحانیان در کنار جهاد علمی در مبارزات اجتماعی علیه دشمنان نیز نقش ایفا کردند که در این زمینه نقش گسترده‌ روحانیان سبب حضور اقشار مختلف مردم در دوره‌های مختلف چون جریان مشروطیت، جریان ملی شدن صنعت نفت و جریان انقلاب اسلامی ایران شده است.

 

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به جایگاه روحانیت در میان مردم اظهار داشت: روحانیان با وجود دانش، فرزانگی، زهد، پارسایی، مردم خواهی، صداقت، هم‌درد و هم‌نشینی با مردم سبب جذب دل و اعتماد مردم شدند و این اعتماد بی‌بدیل است.

 

وی در ادامه نقش روحانیت بیان داشت: روحانیان صرفا به هدایت نهضت اکتفا نکردند بلکه در رهبری حرکت اجتماعی مردم پیشتاز بودند در انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و هدایت روحانیان حرکت عظیم اجتماعی علیه نظام استبداد و استعمار شکل گرفته و به پیروزی رسید.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران افزود: روحانیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دوان دفاع مقدس نیز حضور جدی و پررنگی داشتند حضور آنها در جبهه‌های حق علیه باطل، رزمندگان اسلام را به لحاظ روحی و معنوی تقویت کرده و از حوادث و آسیب‌های مختلف حفظ می‌کرد، ما از نظر تجهیزات مشکل داشتیم اما چیزی که در جبهه توازن قدرت ایجاد کرد بعد معنوی روحانیان بود.

 

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به آیه شریفه قرآن که اگر شما بیست نفر مومن صابر باشید بر 200 نفر پیروز می شوید، گفت: ما تحقق این آیه را در جبهه‌ها دیدیم و این روحانیان بودند که در تحقق بعد معنوی جبهه نقش داشتند روحانیان فضای جبهه را با نماز، دعا و نیاش معنوی کردند، نقش طلاب در جبهه تعادل ایجاد کرده و همین معنویت سبب توازن قدرت شده و پیروزی را برای ما به ارمغان آورد.

 

وی با اشاره به مسؤولیت خطیر امروز روحانیان ابراز کرد: امروز نیز روحانیان در مقابل هجمه دشمن که به مراتب خطرناک‌تر از جنگ نظامی بوده مسؤولیت خطیری دارند اگر بخواهیم پیروز میدان باشیم باید روحانیان با زبان روز آشنا شده و برای همه مردم به ویژه قشر بسیجی مصونیت ایجاد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران افزود: ما امروز در پایگاه‌های بسیج به شدت نیازمند حضور روحانیان هستیم اگر امروز در سپاه و بسیج سلامت فکری دیده می‌شود به دلیل فرماندهی مقام معظم رهبری و حضور روحانیت در میان بسیجیان است.

 

حجت‌الاسلام نظری در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیز نقش‌آفرینی بسیجیان در مقابل دشمن به همت و تلاش روحانیان نیاز دارد که چون سابق در کنار بسیجیان رهنمود‌های خود را در اختیار آنها قرار دهند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات