۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۳۸۰۳
مسؤول بسیج جامعه زنان کشور:

خواهران بسیجی معنای تربیت اسلامی و جهاد اجتماعی را جهانی کردند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج جامعه زنان کشور با بیان این که زنان بسیجی معنای زن و مادری را در جهان تحول بخشدیدند، گفت: زن بسیجی در دوران دفاع مقدس و در طول تاریخ صدر اسلام معنای تربیت اسلامی و جهاد اجتماعی را جهانی کردند.
معصومه ظهيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری، مسؤول بسیج جامعه زنان کشور و مشاور استاندار قم، پیش از ظهر امروز در همایش بسیجیان زینبی با بیان این که زنان ایرانی و بسیج به تاسی از حضرت زینب (س) و سایر بانوان عرصه کربلا معنای جدیدی از زن و مادری در جهان ارائه کردند، گفت: زنان مسلمانان با ایثار و مقاومتی که داشتند معنای تربیت و جهاد اجتماعی را جهانی کردند و به سایر زنان در دنیا نشان دادند که مامورینت زن در این دنیا بالاتر از کالای زیبایی بودن و جلوه جمال بودن است و به زنان نشان دادند که زن آیت خداوند در روی زمین است و بزرگترین رسالت عرصه هستی یعنی تربیت و انسان سازی را بر عهده دارد.

 

وی افزود: زنان مسلمانان در اوج عفاف و حیا در جریان مقاومت اسلامی در برابر حکومت بعثی صدام ایستادند و نه تنها در پشت جبهه خمت رسانی می کردند بلکه با تربیت فرزندان رشید هم پای مردان در جنگ حق علیه باطل حضور داشتند و با ایثار و مقاومت و پایداری خود زمینه پیروزی ملت ایران را در جنگ فراهم کردند.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به این که بسیج جامعه زنان در راستای قدردانی از زحمات بانوان شهید و ایثار گر بسیجی و قدر دانی از مقام شامخ مادران و همسران شهدا اقدام به تصویب طرح ملی یاد بود زن و مقاومت در بوستان ها و میدان های کشور کرده است، اظهار داشت: پس از تصویب این طرح در تمامی استان ها کشور این یاد بود همزمان با هفته بسیج یکی پس از دیگری در با حضور مسؤولان استانی افتتاح شد.

 

ظهیری با بیان این که زنان موثرترین نقش را در پیشبرد و توسعه جوامع اسلامی دارند، یادآور شد: قرآن کریم جایگاه برجسته ای برای زنان قائل بوده و زنان را عامل سعادت یا تباهی سرنوشت یک جامعه می داند زیرا زنان خود نیمی از جامعه بوده و مربی نیمی دیگر هستند.

 

همچنین لیلا حیدری، مسؤول بسیج جامعه زنان قم با بیان این که بسیج زنان اولین و گسترده ترین تشکل مردمی زنان در کشور است که 140 هزار عضو در رده های مختلف بسیج دارد، گفت: این تشکل در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان این که بسیج زنان موتور حرکت اجتماعی و سیاسی زنان است، ادامه داد: بسیج زنان با گستردکی و فعالیت خود توانسته فرهنگ انقلابی و دینی را در نهادهای مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در سراسر کشور نهادینه کند.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان قم با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) هویت و کرامت زنان را به آنها بازگرداند و زنان را مورد تکریم قرار داد، گفت: امام خمینی(ره) پس از انقلاب دوباره جایگاه اصلی زن در نظام اسلامی را بازسازی کردند و همین توجه ایشان به زنان موجب شد که زنان در دوران دفاع مقدس هفت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند که 129 نفر از آنان را زنان شهیده قم تشکیل می دهند.

 

حیدری با بیان این که رهبر معظم انقلاب به مقام زن و جایگاه زنان در جامعه توجه ویژه ای دارند، یادآور شد: زنان باید با تلاش و رشادت های خود زمینه تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در زمینه های مختلف از جمله افزایش جمعیت، نهادینه کردن سبک زندگی دینی و اقتصاد در جامعه فراهم کردند و با رسالت مادری و تربیتی خود سربازان امام زمان(عج) را تربیت کنند./837/پ202/ف

   

 

ارسال نظرات