۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۳۳۸۰۷
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

علم و تقوا دو بال برای تعالی حقیقی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، علم بدون تقوا را مضر و منحرف کننده دانست و خاطرنشان کرد: اگر علم و دانش بدون تقوا و تهذب باشد نمی تواند مسیر تکامل و تعالی حقیقی را برای انسان فراهم کند.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان مرکز استان از علم و تقوا به عنوان دو بال برای تعالی طلاب دانست و گفت: علم و عمل دو بال برای پرواز انسان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که با علم و عمل می توانیم دین و دنیا خود را داشته باشیم، افزود: مقامات دنیایی و آخرتی نیازمند علم و عمل صالح انسان است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، علم بدون تقوا را مضر و منحرف کننده دانست و خاطرنشان کرد: اگر علم و دانش بدون تقوا و تهذب باشد نمی تواند مسیر تکامل و تعالی حقیقی را برای انسان فراهم کند.

 

حجت الاسلام طاهری با ارزشمند توصیف کردن مقام یک طلبه، گفت: طلاب باید قدردان این نعمت گرانقدر الهی به خود باشند چون این افتخار نصیب هر انسانی نخواهد شد.

 

وی با بیان این که طلاب باید بدانند که این مقام در عالم نصیب هیچ کس نشده است، ادامه داد: همین تمایز نشان دهنده جایگاه و عظمت بسیار رفیع طلبگی است که باید قدر دانسته شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک طلبه در این جایگاه باید به خود ببالد چون دو افتخار بزرگ نصیب او شده است، افزود: نخستین افتخار برای طلبه شاگردی مکتب امام صادق(ع) بودن است.

 

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: دومین افتخار برای یک طلبه حوزه این است که در مقام تبلیغ، ترویج دین و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) به عنوان سرباز امام زمان(عج) مشغول خدمت است.

 

وی با بیان این که این عنوان ها وظیفه طلاب و روحانیان را بسیار سنگین می کند، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا شرمنده امام صادق(ع) و امام زمان(عج) نباشیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و فقهای دینی برای رسیدن به این جایگاه رفیع دینی زحمات بسیاری را متحمل شدند، گفت: کسی به همین آسانی به درجه اجتهاد نرسیده است بلکه تلاش های بسیاری انجام داده است.

 

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: کسانی که امروز به مقام های معنوی بزرگی در جامعه اسلامی دست یافته اند از نوجوانی و جوانی این زمینه و بستر را فراهم کردند.

 

وی با بیان این که خدمت به حوزه علمیه ارزش و ثواب بسیاری بالایی دارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا خادم به حق این مکتب ارزشمند الهی باشیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه تاریخی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا شاهد افق جدیدی در برنامه های علمی و آموزشی این مدرسه علمیه باشیم.

 

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: تلاش های بسیاری در مدیریت حوزه علمیه در حال انجام است که زمینه ساماندهی مناسب مدارس علمیه و رونق علمی و پژوهشی در آنها فراهم شود تا شاهد پرورش طلابی مستعد و مهذب باشیم.

 

به گزارش رسا، در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات حدود بیست ساله حجت الاسلام علی اکبریوسفی، حجت الاسلام غفار شعبانی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه مصطفی خان ساری منصوب شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات