۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۳۳۹۳۹
در جلسه شورای اداری استان قم مطرح شد:

اقتصاد مقاومتی مبنای فعالیت‏های بسیج سازندگی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: بسیج در پی فرمان رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی پروزه‏های بسیاری را با تفکر جهادی در کشور به اجرا در آورده است.
سردار مهدوي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه شورای اداری استان قم با حضور سردار محمدرضا نقدی فرمانده بسیج مستضعفین کشور در سالن فرمانداری قم صبح امروز برگزار شد.

 

در ابتدا این جلسه مرتضایی معاون منابع انسانی استاندار قم گفت: از ابتدا انقلاب اسلامی مشکلات متعددی در کشور وجود داشته که در هر عرصه بسیجیان با روحیه جهادی به حل مشکلات پرداخته‏اند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بسیج خاطر نشان کرد: به حق بسیج مردمی ترین و فعال‏ترین نیروی مردمی در جهان است و این بسیج بوده که توانسته در عرصه‏های مختلف با پافشاری بر ارزش‏های انقلاب به حل مشکلات کشور اقدام کند.

 

معاون استاندار قم به اقدامات استانداری پرداخت و افزود: در ماه جاری با اجرای برگزاری نمایشگاه پژوهش در استان و تقسیم وظایف سازمان‏ها در این رابطه به تولیدات پژوهشی استان همت گذاشته شد تا در راستای اقتصاد مقاومتی این تولیدات به کار گرفته شود.

 

در ادامه سردار مهدی مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: بسیج سازندگی در سه مقوله، اردو‏های هجرت، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی گام‏های ارزشمندی را در سال‏های اخیر برداشته است.

 

وی در ادامه افزود: 63هزار نفر روز از بسیجیان در قالب‏های اردو‏های جهادی بیش از 86 پروژه را با بودجه‏ای بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان با هدف محرومیت‏زدایی و اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی به اجرا در آمده است.

 

مهدوی نژاد خاطر نشان کرد: در مبحث اقتصاد مقاومتی در سال‏های 92 و 93 ضمن ترویج و تبیین دایره اقتصاد مقاومتی قرار گاه جهاد اقتصادی تشکیل شد و با تعامل با دستگاه‏های ذی‏ربط تفاهم‏نامه‏هایی به امضا رسید.

 

وی در پایان گفت: در این زمینه فعالیت‏های زود بازده‏ای مانند پرورش شتر مرغ، تولید کود کومپوست، پرورش زنبور عسل، تولید زعفران، پرورش ماهی، و صنایع دستی با هزینه‏ای بالغ بر 60 میلیارد تومان در غالب قرض‏الحسنه برای کارآفرینی بر مبنای اقتصاد مقاومتی گام‏های کوچکی برداشته شد./1329/پ202/ف

ارسال نظرات